Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole? / Mortensen, Marianne Foss.
In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, 2008, p. 46-60.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?
AU - Mortensen, Marianne Foss
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - Skoleelever er en vigtig del af museers målgruppe, men der er en kløft mellem skolelæreresom har behov for et dokumenterbart læringsudbytte for deres elever, og museer for hvem den frieopdagelse og udforskning er kerneværdier. Kan opgaveark bygge bro over denne kløft? Her undersøgestre udvalgte problemstillinger i forbindelse med design af opgaveark ved hjælp af en analyse afet eksisterende opgaveark og en efterfølgende observation af brugen af det pågældende ark. Resultaterne,som er et uddrag af en større undersøgelse, viser at omhyggeligt designede opgaveark kanimødekomme både skolelæreres behov og museers identiteter. Projektet er beskrevet i sin helhed iMortensen & Smart (2007).
AB - Skoleelever er en vigtig del af museers målgruppe, men der er en kløft mellem skolelæreresom har behov for et dokumenterbart læringsudbytte for deres elever, og museer for hvem den frieopdagelse og udforskning er kerneværdier. Kan opgaveark bygge bro over denne kløft? Her undersøgestre udvalgte problemstillinger i forbindelse med design af opgaveark ved hjælp af en analyse afet eksisterende opgaveark og en efterfølgende observation af brugen af det pågældende ark. Resultaterne,som er et uddrag af en større undersøgelse, viser at omhyggeligt designede opgaveark kanimødekomme både skolelæreres behov og museers identiteter. Projektet er beskrevet i sin helhed iMortensen & Smart (2007).
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 46
EP - 60
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
ER -
ID: 2982719