Kropslige øvelser i fysikundervisningen
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Kropslige øvelser i fysikundervisningen. / Bruun, Jesper.
In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, No. 1, 2009, p. 44-55.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Kropslige øvelser i fysikundervisningen
AU - Bruun, Jesper
PY - 2009
Y1 - 2009
N2 - Kropslige øvelser i fysikundervisningen kan give elever og studerende en anden måde at repræsentere og bearbejde viden på end dem fysikundervisningen traditionelt tilbyder. De kan virke motiverende på elever og studerende fordi de aktivt involverer dem i lærings-processen. I denne artikel giver jeg to eksempler på kropslige øvelser der kan bruges i forbindelse med undervisning i fysik i gymnasiet. Den ene kan give en kropslig intuition for kraftbegrebet, mens den anden søger at illustrere og koble grundbegreberne bølgelængde, frekvens og bølgehastighed. Undervisere i fysik kan bruge den kropslige øvelse om kraftdiagrammer på A- og B-niveau, mens øvelsen om bølgebevægelse kan bruges fra C-niveau. Udgivelsesdato: Marts
AB - Kropslige øvelser i fysikundervisningen kan give elever og studerende en anden måde at repræsentere og bearbejde viden på end dem fysikundervisningen traditionelt tilbyder. De kan virke motiverende på elever og studerende fordi de aktivt involverer dem i lærings-processen. I denne artikel giver jeg to eksempler på kropslige øvelser der kan bruges i forbindelse med undervisning i fysik i gymnasiet. Den ene kan give en kropslig intuition for kraftbegrebet, mens den anden søger at illustrere og koble grundbegreberne bølgelængde, frekvens og bølgehastighed. Undervisere i fysik kan bruge den kropslige øvelse om kraftdiagrammer på A- og B-niveau, mens øvelsen om bølgebevægelse kan bruges fra C-niveau. Udgivelsesdato: Marts
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 44
EP - 55
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 1
ER -
ID: 14516730