Matematikbroen: - Fra Grundskole til Gymnasium

Research output: Book/ReportReportCommunication

Standard

Matematikbroen : - Fra Grundskole til Gymnasium. / Jessen, Britta Eyrich; Holm, Christine; Winsløw, Carl.

Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen, 2017. 62 p. (IND’s Skriftserie).

Research output: Book/ReportReportCommunication

Harvard

Jessen, BE, Holm, C & Winsløw, C 2017, Matematikbroen: - Fra Grundskole til Gymnasium. IND’s Skriftserie, vol. 49, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/nr.-492017-matematikbroen/Matbro_rapport_idunn.pdf>

APA

Jessen, B. E., Holm, C., & Winsløw, C. (2017). Matematikbroen: - Fra Grundskole til Gymnasium. Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. IND’s Skriftserie https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/nr.-492017-matematikbroen/Matbro_rapport_idunn.pdf

Vancouver

Jessen BE, Holm C, Winsløw C. Matematikbroen: - Fra Grundskole til Gymnasium. Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen, 2017. 62 p. (IND’s Skriftserie).

Author

Jessen, Britta Eyrich ; Holm, Christine ; Winsløw, Carl. / Matematikbroen : - Fra Grundskole til Gymnasium. Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen, 2017. 62 p. (IND’s Skriftserie).

Bibtex

@book{761c516f8dad406287868e897db4995f,
title = "Matematikbroen: - Fra Grundskole til Gymnasium",
abstract = "Vi pr{\ae}senterer i denne rapport udvalgte metoder og resultater fra projektet Matematikbroen, som i {\aa}rene 2015-2016 blev gennemf{\o}rt med st{\o}tte fra A.P. M{\o}ller-fonden i et samarbejde mellem K{\o}benhavns Kommune, Silkeborg Kommune, Gefion Gymnasium, Silkeborg Gymnasium, Professionsh{\o}jskolen UCC, VIA University College, og Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet.Projektet sigtede p{\aa} at udvikle undervisningsmateriale med tilh{\o}rende efteruddannelsesaktiviteter for folkeskolens matematikl{\ae}rere, som kan bidrage til at {\o}ge indsatsen i folkeskolens {\ae}ldste klasser indenfor omr{\aa}der af matematikfaget, som i s{\ae}rlig grad vurderes at skabe problemer for eleverne n{\aa}r de starter i 1. G - specifikt, element{\ae}r algebra (bogstavregning, ligningsl{\o}sning etc.) og simpel matematisk modellering, herunder brug af matematik i andre sammenh{\ae}nge.",
author = "Jessen, {Britta Eyrich} and Christine Holm and Carl Winsl{\o}w",
year = "2017",
month = apr,
day = "6",
language = "Dansk",
volume = "49",
series = "IND{\textquoteright}s Skriftserie",
publisher = "Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Matematikbroen

T2 - - Fra Grundskole til Gymnasium

AU - Jessen, Britta Eyrich

AU - Holm, Christine

AU - Winsløw, Carl

PY - 2017/4/6

Y1 - 2017/4/6

N2 - Vi præsenterer i denne rapport udvalgte metoder og resultater fra projektet Matematikbroen, som i årene 2015-2016 blev gennemført med støtte fra A.P. Møller-fonden i et samarbejde mellem Københavns Kommune, Silkeborg Kommune, Gefion Gymnasium, Silkeborg Gymnasium, Professionshøjskolen UCC, VIA University College, og Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.Projektet sigtede på at udvikle undervisningsmateriale med tilhørende efteruddannelsesaktiviteter for folkeskolens matematiklærere, som kan bidrage til at øge indsatsen i folkeskolens ældste klasser indenfor områder af matematikfaget, som i særlig grad vurderes at skabe problemer for eleverne når de starter i 1. G - specifikt, elementær algebra (bogstavregning, ligningsløsning etc.) og simpel matematisk modellering, herunder brug af matematik i andre sammenhænge.

AB - Vi præsenterer i denne rapport udvalgte metoder og resultater fra projektet Matematikbroen, som i årene 2015-2016 blev gennemført med støtte fra A.P. Møller-fonden i et samarbejde mellem Københavns Kommune, Silkeborg Kommune, Gefion Gymnasium, Silkeborg Gymnasium, Professionshøjskolen UCC, VIA University College, og Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.Projektet sigtede på at udvikle undervisningsmateriale med tilhørende efteruddannelsesaktiviteter for folkeskolens matematiklærere, som kan bidrage til at øge indsatsen i folkeskolens ældste klasser indenfor områder af matematikfaget, som i særlig grad vurderes at skabe problemer for eleverne når de starter i 1. G - specifikt, elementær algebra (bogstavregning, ligningsløsning etc.) og simpel matematisk modellering, herunder brug af matematik i andre sammenhænge.

M3 - Rapport

VL - 49

T3 - IND’s Skriftserie

BT - Matematikbroen

PB - Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen

ER -

ID: 178701819