Naturfaglige kompetencer: om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Naturfaglige kompetencer : om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål. / Dolin, Jens.

Metoder i naturfag: en antologi. ed. / Sara Tougaard; Lene Hybel Kofod. København : Experimentarium, 2014. p. 49-66.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Dolin, J 2014, Naturfaglige kompetencer: om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål. in S Tougaard & LH Kofod (eds), Metoder i naturfag: en antologi. Experimentarium, København, pp. 49-66.

APA

Dolin, J. (2014). Naturfaglige kompetencer: om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål. In S. Tougaard, & L. H. Kofod (Eds.), Metoder i naturfag: en antologi (pp. 49-66). Experimentarium.

Vancouver

Dolin J. Naturfaglige kompetencer: om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål. In Tougaard S, Kofod LH, editors, Metoder i naturfag: en antologi. København: Experimentarium. 2014. p. 49-66

Author

Dolin, Jens. / Naturfaglige kompetencer : om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål. Metoder i naturfag: en antologi. editor / Sara Tougaard ; Lene Hybel Kofod. København : Experimentarium, 2014. pp. 49-66

Bibtex

@inbook{bb03594a6a0749a997ae4d1b35eb608c,
title = "Naturfaglige kompetencer: om kompetencet{\ae}nkningen i nye Forenklede F{\ae}lles M{\aa}l",
abstract = "Dette kapitel vil unders{\o}ge hvordan kompetencer kan forst{\aa}s i en uddannelsesm{\ae}ssig sammenh{\ae}ng og hvorfor de overhovedet er indf{\o}rt i uddannelsessystemet. De danske naturfaglige kompetencer vil blive beskrevet og der vil blive givet nogle bud p{\aa} hvordan man kan undervise med henblik p{\aa} elevernes kompetenceudvikling, herunder hvordan kompetencer kan evalueres. Progression i kompetence vil her blive belyst som et s{\ae}rligt vigtigt begreb. De nye Forenklede F{\ae}lles M{\aa}l vil blive brugt som et gennemg{\aa}ende eksempel, s{\aa} vi vil starte med kort at introducere dem.",
author = "Jens Dolin",
year = "2014",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-91400-22-3",
pages = "49--66",
editor = "Sara Tougaard and Kofod, {Lene Hybel}",
booktitle = "Metoder i naturfag",
publisher = "Experimentarium",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Naturfaglige kompetencer

T2 - om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål

AU - Dolin, Jens

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Dette kapitel vil undersøge hvordan kompetencer kan forstås i en uddannelsesmæssig sammenhæng og hvorfor de overhovedet er indført i uddannelsessystemet. De danske naturfaglige kompetencer vil blive beskrevet og der vil blive givet nogle bud på hvordan man kan undervise med henblik på elevernes kompetenceudvikling, herunder hvordan kompetencer kan evalueres. Progression i kompetence vil her blive belyst som et særligt vigtigt begreb. De nye Forenklede Fælles Mål vil blive brugt som et gennemgående eksempel, så vi vil starte med kort at introducere dem.

AB - Dette kapitel vil undersøge hvordan kompetencer kan forstås i en uddannelsesmæssig sammenhæng og hvorfor de overhovedet er indført i uddannelsessystemet. De danske naturfaglige kompetencer vil blive beskrevet og der vil blive givet nogle bud på hvordan man kan undervise med henblik på elevernes kompetenceudvikling, herunder hvordan kompetencer kan evalueres. Progression i kompetence vil her blive belyst som et særligt vigtigt begreb. De nye Forenklede Fælles Mål vil blive brugt som et gennemgående eksempel, så vi vil starte med kort at introducere dem.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-91400-22-3

SP - 49

EP - 66

BT - Metoder i naturfag

A2 - Tougaard, Sara

A2 - Kofod, Lene Hybel

PB - Experimentarium

CY - København

ER -

ID: 153765431