Naturfaglige kompetencer: om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Standard
Naturfaglige kompetencer : om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål. / Dolin, Jens.
Metoder i naturfag: en antologi. ed. / Sara Tougaard; Lene Hybel Kofod. København : Experimentarium, 2014. p. 49-66.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Naturfaglige kompetencer
T2 - om kompetencetænkningen i nye Forenklede Fælles Mål
AU - Dolin, Jens
PY - 2014
Y1 - 2014
N2 - Dette kapitel vil undersøge hvordan kompetencer kan forstås i en uddannelsesmæssig sammenhæng og hvorfor de overhovedet er indført i uddannelsessystemet. De danske naturfaglige kompetencer vil blive beskrevet og der vil blive givet nogle bud på hvordan man kan undervise med henblik på elevernes kompetenceudvikling, herunder hvordan kompetencer kan evalueres. Progression i kompetence vil her blive belyst som et særligt vigtigt begreb. De nye Forenklede Fælles Mål vil blive brugt som et gennemgående eksempel, så vi vil starte med kort at introducere dem.
AB - Dette kapitel vil undersøge hvordan kompetencer kan forstås i en uddannelsesmæssig sammenhæng og hvorfor de overhovedet er indført i uddannelsessystemet. De danske naturfaglige kompetencer vil blive beskrevet og der vil blive givet nogle bud på hvordan man kan undervise med henblik på elevernes kompetenceudvikling, herunder hvordan kompetencer kan evalueres. Progression i kompetence vil her blive belyst som et særligt vigtigt begreb. De nye Forenklede Fælles Mål vil blive brugt som et gennemgående eksempel, så vi vil starte med kort at introducere dem.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-91400-22-3
SP - 49
EP - 66
BT - Metoder i naturfag
A2 - Tougaard, Sara
A2 - Kofod, Lene Hybel
PB - Experimentarium
CY - København
ER -
ID: 153765431