Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Standard
Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv. / Dolin, Jens.
Sammenlignende fagdidaktik. ed. / Ellen Krogh; Frede V. Nielsen. Vol. 7 Aarhus, 2011. p. 159-168 (Cursiv).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
AU - Dolin, Jens
PY - 2011
Y1 - 2011
N2 - Denne artikel har som formål at give en oversigt over de vigtigste problemstillinger og arbejdsfelter inden for naturfagenes didaktik med særlig vægt på at kunne sammenligne med andre fags didaktik. Da opdraget er ret bredt, vil artiklen fokusere på de områder, som optager flest naturfagsdidaktikere såvel i Danmark som internationalt og som samtidig er områder, der har betydning for fagligt samspil med andre fag. Men først nogle indledende bemærkninger for at vise naturfagenes sammensathed.
AB - Denne artikel har som formål at give en oversigt over de vigtigste problemstillinger og arbejdsfelter inden for naturfagenes didaktik med særlig vægt på at kunne sammenligne med andre fags didaktik. Da opdraget er ret bredt, vil artiklen fokusere på de områder, som optager flest naturfagsdidaktikere såvel i Danmark som internationalt og som samtidig er områder, der har betydning for fagligt samspil med andre fag. Men først nogle indledende bemærkninger for at vise naturfagenes sammensathed.
M3 - Bidrag til bog/antologi
VL - 7
T3 - Cursiv
SP - 159
EP - 168
BT - Sammenlignende fagdidaktik
A2 - Krogh, Ellen
A2 - Nielsen, Frede V.
CY - Aarhus
ER -
ID: 93445411