Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater. / Dolin, Jens.

In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, No. 2, 2007, p. 20-28.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Dolin, J 2007, 'Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater', MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, no. 2, pp. 20-28.

APA

Dolin, J. (2007). Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater. MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, (2), 20-28.

Vancouver

Dolin J. Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater. MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2007;(2):20-28.

Author

Dolin, Jens. / Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater. In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2007 ; No. 2. pp. 20-28.

Bibtex

@article{52ac0b70fd9a11dcbee902004c4f4f50,
title = "Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater",
abstract = "Artiklen belyser hvilke udfordringer gymnasiereformen skal v{\ae}re et svar p{\aa}, og om den er det. Et centralt sp{\o}rgsm{\aa}l i den sammenh{\ae}ng er hvorvidt den tolkning man som f{\o}lge heraf giver naturvidenskaben, er fornuftig. Forfatteren anvender fysik som eksempel og diskuterer specielt hvorfor fysik er blevet et alment, f{\ae}lles fag, og hvilke krav det stiller. Endelig fremh{\ae}ves udvalgte resultater fra nogle af de foretagne evalueringer og hvilke didaktiske udfordringer naturfagsl{\ae}rerne st{\aa}r over for. Udgivelsesdato: Juni",
author = "Jens Dolin",
year = "2007",
language = "Dansk",
pages = "20--28",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater

AU - Dolin, Jens

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - Artiklen belyser hvilke udfordringer gymnasiereformen skal være et svar på, og om den er det. Et centralt spørgsmål i den sammenhæng er hvorvidt den tolkning man som følge heraf giver naturvidenskaben, er fornuftig. Forfatteren anvender fysik som eksempel og diskuterer specielt hvorfor fysik er blevet et alment, fælles fag, og hvilke krav det stiller. Endelig fremhæves udvalgte resultater fra nogle af de foretagne evalueringer og hvilke didaktiske udfordringer naturfagslærerne står over for. Udgivelsesdato: Juni

AB - Artiklen belyser hvilke udfordringer gymnasiereformen skal være et svar på, og om den er det. Et centralt spørgsmål i den sammenhæng er hvorvidt den tolkning man som følge heraf giver naturvidenskaben, er fornuftig. Forfatteren anvender fysik som eksempel og diskuterer specielt hvorfor fysik er blevet et alment, fælles fag, og hvilke krav det stiller. Endelig fremhæves udvalgte resultater fra nogle af de foretagne evalueringer og hvilke didaktiske udfordringer naturfagslærerne står over for. Udgivelsesdato: Juni

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 20

EP - 28

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2

ER -

ID: 3385494