Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater. / Dolin, Jens.
In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, No. 2, 2007, p. 20-28.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Naturvidenskab efter gymnasiereformen - intentioner og resultater
AU - Dolin, Jens
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Artiklen belyser hvilke udfordringer gymnasiereformen skal være et svar på, og om den er det. Et centralt spørgsmål i den sammenhæng er hvorvidt den tolkning man som følge heraf giver naturvidenskaben, er fornuftig. Forfatteren anvender fysik som eksempel og diskuterer specielt hvorfor fysik er blevet et alment, fælles fag, og hvilke krav det stiller. Endelig fremhæves udvalgte resultater fra nogle af de foretagne evalueringer og hvilke didaktiske udfordringer naturfagslærerne står over for. Udgivelsesdato: Juni
AB - Artiklen belyser hvilke udfordringer gymnasiereformen skal være et svar på, og om den er det. Et centralt spørgsmål i den sammenhæng er hvorvidt den tolkning man som følge heraf giver naturvidenskaben, er fornuftig. Forfatteren anvender fysik som eksempel og diskuterer specielt hvorfor fysik er blevet et alment, fælles fag, og hvilke krav det stiller. Endelig fremhæves udvalgte resultater fra nogle af de foretagne evalueringer og hvilke didaktiske udfordringer naturfagslærerne står over for. Udgivelsesdato: Juni
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 20
EP - 28
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 2
ER -
ID: 3385494