Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Standard

Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof. / Dolin, Jens.

Geofaglighed som kompetencer. ed. / Pernille Ehlers; Glen Volkers. Brønshøj : Geografilærerforeningen for gymnasiet og hf, 2008. p. 235-40.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Harvard

Dolin, J 2008, Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof. in P Ehlers & G Volkers (eds), Geofaglighed som kompetencer. Geografilærerforeningen for gymnasiet og hf, Brønshøj, pp. 235-40.

APA

Dolin, J. (2008). Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof. In P. Ehlers, & G. Volkers (Eds.), Geofaglighed som kompetencer (pp. 235-40). Geografilærerforeningen for gymnasiet og hf.

Vancouver

Dolin J. Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof. In Ehlers P, Volkers G, editors, Geofaglighed som kompetencer. Brønshøj: Geografilærerforeningen for gymnasiet og hf. 2008. p. 235-40

Author

Dolin, Jens. / Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof. Geofaglighed som kompetencer. editor / Pernille Ehlers ; Glen Volkers. Brønshøj : Geografilærerforeningen for gymnasiet og hf, 2008. pp. 235-40

Bibtex

@inbook{bb70eba0d92511dd9473000ea68e967b,
title = "Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof",
abstract = "M{\aa}lene med undervisningen i naturfagene beskrives i en r{\ae}kke termer, som ikke altid er s{\ae}rligt veldefinerede, hvilket vanskeligg{\o}r tolkning af l{\ae}replaner og samarbejde mellem l{\ae}rere. Artiklen giver et bud p{\aa} den betydning, som man normalt till{\ae}gger begreberne i danske gymnasiesammenh{\ae}nge.",
author = "Jens Dolin",
year = "2008",
language = "Dansk",
isbn = "978-8-7983628-21",
pages = "235--40",
editor = "Pernille Ehlers and Glen Volkers",
booktitle = "Geofaglighed som kompetencer",
publisher = "Geografil{\ae}rerforeningen for gymnasiet og hf",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Naturvidenskabelig faglighed - kompetencer, dannelse og kernestof

AU - Dolin, Jens

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Målene med undervisningen i naturfagene beskrives i en række termer, som ikke altid er særligt veldefinerede, hvilket vanskeliggør tolkning af læreplaner og samarbejde mellem lærere. Artiklen giver et bud på den betydning, som man normalt tillægger begreberne i danske gymnasiesammenhænge.

AB - Målene med undervisningen i naturfagene beskrives i en række termer, som ikke altid er særligt veldefinerede, hvilket vanskeliggør tolkning af læreplaner og samarbejde mellem lærere. Artiklen giver et bud på den betydning, som man normalt tillægger begreberne i danske gymnasiesammenhænge.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-8-7983628-21

SP - 235

EP - 240

BT - Geofaglighed som kompetencer

A2 - Ehlers, Pernille

A2 - Volkers, Glen

PB - Geografilærerforeningen for gymnasiet og hf

CY - Brønshøj

ER -

ID: 9452199