Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg. / Kiær, Karina; Svensson, Lærke Sofie Ørsted; Tamborg, Andreas Lindenskov.
In: LearningTech, Vol. 6, 2019, p. 200-227.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg
AU - Kiær, Karina
AU - Svensson, Lærke Sofie Ørsted
AU - Tamborg, Andreas Lindenskov
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger oggennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen erudsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernesperspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
AB - Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger oggennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen erudsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernesperspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 6
SP - 200
EP - 227
JO - LearningTech
JF - LearningTech
ER -
ID: 231957675