Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg. / Kiær, Karina; Svensson, Lærke Sofie Ørsted; Tamborg, Andreas Lindenskov.

In: LearningTech, Vol. 6, 2019, p. 200-227.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Kiær, K, Svensson, LSØ & Tamborg, AL 2019, 'Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg', LearningTech, vol. 6, pp. 200-227. <https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel9.pdf>

APA

Kiær, K., Svensson, L. S. Ø., & Tamborg, A. L. (2019). Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg. LearningTech, 6, 200-227. https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel9.pdf

Vancouver

Kiær K, Svensson LSØ, Tamborg AL. Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg. LearningTech. 2019;6:200-227.

Author

Kiær, Karina ; Svensson, Lærke Sofie Ørsted ; Tamborg, Andreas Lindenskov. / Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg. In: LearningTech. 2019 ; Vol. 6. pp. 200-227.

Bibtex

@article{564ffcac5bb64ec98a62f0ffa6ce2d41,
title = "Planl{\ae}gning med l{\ae}ringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg",
abstract = "Denne artikel unders{\o}ger, hvordan to l{\ae}rere planl{\ae}gger oggennemf{\o}rer undervisning med l{\ae}ringsplatforme. Artiklen erudsprunget af et st{\o}rre forskningsprojekt og behandler interviews af to danskl{\ae}rere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udg{\o}r artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afs{\ae}t i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer l{\ae}rernesperspektiv p{\aa} planl{\ae}gning og samarbejde med l{\ae}ringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang l{\ae}ringsplatformene kan bidrage til at underst{\o}tte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om f{\ae}lles forberedelse. ",
author = "Karina Ki{\ae}r and Svensson, {L{\ae}rke Sofie {\O}rsted} and Tamborg, {Andreas Lindenskov}",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "6",
pages = "200--227",
journal = "LearningTech",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg

AU - Kiær, Karina

AU - Svensson, Lærke Sofie Ørsted

AU - Tamborg, Andreas Lindenskov

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger oggennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen erudsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernesperspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

AB - Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger oggennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen erudsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernesperspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 6

SP - 200

EP - 227

JO - LearningTech

JF - LearningTech

ER -

ID: 231957675