Rekruttering, markedsføring og forventningsafstemning

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Documents

Rekruttering af studerende til videregående tekniske og naturvidenskabelige uddannelser har stadig stor opmærksomhed. I denne analyse diskuterer vi nogle af de dilemmaer rekrutteringsinitiativer står i mht. at give uddannelsessøgende et grundlag for uddannelsesvalget som sikrer sammenhæng mellem deres forventninger og kommende oplevelser på første år. En pointe i analysen er at det formentlig både er rekrutteringsinitiativerne og førsteårserfaringerne som skal justeres hvis man vil opnå en bedre afstemning af forventninger og oplevelser. Analysen bygger dels på især danske og norske undersøgelser af rekrutteringsinitiativer, dels vores egen forskning i unges valg af uddannelse og af risikoen for frafald.
Original languageDanish
JournalMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Volume2013
Issue number2013-2
Pages (from-to)68-78
Number of pages11
ISSN1604-8628
Publication statusPublished - Jun 2013

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 50115797