Statusnotat - evaluering og følgeforskning: Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold

Research output: Book/ReportReportCommissioned

Standard

Statusnotat - evaluering og følgeforskning : Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold. / Krogh, Lars Brian; Daugbjerg, Peer ; Nielsen, Sanne Schnell; Charlotte Nautrup Ormstrup, Inger ; Witzel Clausen, Søren ; Goldbech, Ole .

2018. 67 p.

Research output: Book/ReportReportCommissioned

Harvard

Krogh, LB, Daugbjerg, P, Nielsen, SS, Charlotte Nautrup Ormstrup, I, Witzel Clausen, S & Goldbech, O 2018, Statusnotat - evaluering og følgeforskning: Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold. <https://www.uvm.dk/-/media/filer/uvm/aktuelt/pdf18/180319-statusrapport-faelles-naturfagsproeve.pdf>

APA

Krogh, L. B., Daugbjerg, P., Nielsen, S. S., Charlotte Nautrup Ormstrup, I., Witzel Clausen, S., & Goldbech, O. (2018). Statusnotat - evaluering og følgeforskning: Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold. https://www.uvm.dk/-/media/filer/uvm/aktuelt/pdf18/180319-statusrapport-faelles-naturfagsproeve.pdf

Vancouver

Krogh LB, Daugbjerg P, Nielsen SS, Charlotte Nautrup Ormstrup I, Witzel Clausen S, Goldbech O. Statusnotat - evaluering og følgeforskning: Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold. 2018. 67 p.

Author

Krogh, Lars Brian ; Daugbjerg, Peer ; Nielsen, Sanne Schnell ; Charlotte Nautrup Ormstrup, Inger ; Witzel Clausen, Søren ; Goldbech, Ole . / Statusnotat - evaluering og følgeforskning : Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold. 2018. 67 p.

Bibtex

@book{3cdade1a0e9347c28f22d78e63bba49c,
title = "Statusnotat - evaluering og f{\o}lgeforskning: Indf{\o}relse af den ny f{\ae}lles pr{\o}ve i Fysik/kemi, biologi og geografi - pr{\o}vens betydning for undervisningens form og indhold",
abstract = "Rapporten opsummerer omfattende kvantitative og kvalitative unders{\o}gelser af, hvorledes det gik med implementationen af den nye f{\ae}lles pr{\o}ve i naturfagene fysik/kemi, biologi og geografi ifm eksamen 2017 (f{\o}rste pr{\o}ve{\aa}r). Grundl{\ae}ggende blev pr{\o}ven gennemf{\o}rt p{\aa} betryggende vis, men rapporten peger samtidig p{\aa} en r{\ae}kke forhold, som med fordel kan forbedres, b{\aa}de hvad ang{\aa}r den f{\ae}llesfaglige undervisning og de organisatoriske rammer for denne.",
author = "Krogh, {Lars Brian} and Peer Daugbjerg and Nielsen, {Sanne Schnell} and {Charlotte Nautrup Ormstrup}, Inger and {Witzel Clausen}, S{\o}ren and Ole Goldbech",
year = "2018",
language = "Dansk",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Statusnotat - evaluering og følgeforskning

T2 - Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold

AU - Krogh, Lars Brian

AU - Daugbjerg, Peer

AU - Nielsen, Sanne Schnell

AU - Charlotte Nautrup Ormstrup, Inger

AU - Witzel Clausen, Søren

AU - Goldbech, Ole

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Rapporten opsummerer omfattende kvantitative og kvalitative undersøgelser af, hvorledes det gik med implementationen af den nye fælles prøve i naturfagene fysik/kemi, biologi og geografi ifm eksamen 2017 (første prøveår). Grundlæggende blev prøven gennemført på betryggende vis, men rapporten peger samtidig på en række forhold, som med fordel kan forbedres, både hvad angår den fællesfaglige undervisning og de organisatoriske rammer for denne.

AB - Rapporten opsummerer omfattende kvantitative og kvalitative undersøgelser af, hvorledes det gik med implementationen af den nye fælles prøve i naturfagene fysik/kemi, biologi og geografi ifm eksamen 2017 (første prøveår). Grundlæggende blev prøven gennemført på betryggende vis, men rapporten peger samtidig på en række forhold, som med fordel kan forbedres, både hvad angår den fællesfaglige undervisning og de organisatoriske rammer for denne.

M3 - Rapport

BT - Statusnotat - evaluering og følgeforskning

ER -

ID: 208452078