Debatarrangement: Hvordan uddanner vi gymnasielærere i fremtiden?

Institut for Naturfagenes Didaktik inviterer til debat om, hvordan vi bedst muligt kan uddanne gymnasielærere i Danmark i fremtiden.
På dagen vil vi præsentere en helt ny kortlægning af gymnasielæreruddannelsen i Danmark og i flere nabolande.
Med udgangspunkt i resultaterne vil et panel med repræsentanter fra universiteter, Gymnasieskolernes Lærerforening og gymnasiesektoren diskuterer udfordringer og løsninger, efterfulgt af spørgsmål fra salen.
Tilmelding
Program
Velkommen til debatarrangement
Præsentation af rapport ”Education of Upper Secondary Science Teachers in Denmark and Neighbouring Countries” v. Daniela Fiedler, KU
Paneldiskussion (Moderator: Mathias Lund Schjøtz)
- Andreas de Neergaard, Prodekan for uddannelse, Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet
- Carl Winsløw, Professor, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
- Mette Skovgaard Andersen, Centerleder, Det nationale Center for Fremmedsprog
- Calina Fuglsang-Damgaard, Hovedbestyrelsesmedlem GL
- Maja Bødtcher-Hansen, Rektor for Frederiksberg Gymnasium og Formand for Danske Gymnasier
- Repræsentant for HTX-området (TBD)
Faciliteret diskussion og debat
Reception og netværk
Rapport: Education of Upper Secondary Science Teachers in Denmark and Neighbouring Countries
Denne rapport sammenligninger strukturen, indholdet og implementeringen af gymnasielæreruddannelser mellem Danmark, Sverige, Norge, Finland og (Nord-)Tyskland. Formålet er at understøtte en evidensbaseret dialog i Danmark ved at identificere styrker, udfordringer og udviklingsmuligheder.
Find rapporten her.