Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange

Research output: Contribution to journalEditorialResearch

Standard

Fra redaktøren : Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange. / Achiam, Marianne.

In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Vol. 2023, No. 4, 06.12.2023, p. 4-6.

Research output: Contribution to journalEditorialResearch

Harvard

Achiam, M 2023, 'Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange', MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, vol. 2023, no. 4, pp. 4-6. <https://tidsskrift.dk/mona/article/view/141856/185580>

APA

Achiam, M. (2023). Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2023(4), 4-6. https://tidsskrift.dk/mona/article/view/141856/185580

Vancouver

Achiam M. Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2023 Dec 6;2023(4):4-6.

Author

Achiam, Marianne. / Fra redaktøren : Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange. In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2023 ; Vol. 2023, No. 4. pp. 4-6.

Bibtex

@article{f948ff19bcfa452590da9c9e8f180bb5,
title = "Fra redakt{\o}ren: B{\ae}redygtighed kr{\ae}ver gent{\ae}nkning af p{\ae}dagogiske og didaktiske tilgange",
abstract = "Oversv{\o}mmelser, t{\o}rke, skovbrande, f{\o}devareknaphed og masseudd{\o}en ... For hvert af disse globale problemer g{\ae}lder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at l{\o}se problemerne – eller afb{\o}de deres v{\ae}rste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre n{\o}glepersoner i de seneste {\aa}r har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at s{\ae}tte problemerne p{\aa} dagsordenen og give b{\o}rn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan oms{\ae}ttes til konkrete undervisnings aktiviteter.",
author = "Marianne Achiam",
year = "2023",
month = dec,
day = "6",
language = "Dansk",
volume = "2023",
pages = "4--6",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "4",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Fra redaktøren

T2 - Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange

AU - Achiam, Marianne

PY - 2023/12/6

Y1 - 2023/12/6

N2 - Oversvømmelser, tørke, skovbrande, fødevareknaphed og masseuddøen ... For hvert af disse globale problemer gælder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at løse problemerne – eller afbøde deres værste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre nøglepersoner i de seneste år har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at sætte problemerne på dagsordenen og give børn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan omsættes til konkrete undervisnings aktiviteter.

AB - Oversvømmelser, tørke, skovbrande, fødevareknaphed og masseuddøen ... For hvert af disse globale problemer gælder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at løse problemerne – eller afbøde deres værste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre nøglepersoner i de seneste år har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at sætte problemerne på dagsordenen og give børn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan omsættes til konkrete undervisnings aktiviteter.

M3 - Leder

VL - 2023

SP - 4

EP - 6

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 4

ER -

ID: 376416971