Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange

Research output: Contribution to journalEditorialResearch

Oversvømmelser, tørke, skovbrande, fødevareknaphed og masseuddøen ... For hvert af disse globale problemer gælder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at løse problemerne – eller afbøde deres værste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre nøglepersoner i de seneste år har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at sætte problemerne på dagsordenen og give børn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan omsættes til konkrete undervisnings aktiviteter.
Original languageDanish
JournalMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Volume2023
Issue number4
Pages (from-to)4-6
Number of pages3
ISSN1604-8628
Publication statusPublished - 6 Dec 2023

ID: 376416971