Fra redaktøren: Bæredygtighed kræver gentænkning af pædagogiske og didaktiske tilgange
Research output: Contribution to journal › Editorial › Research
Oversvømmelser, tørke, skovbrande, fødevareknaphed og masseuddøen ... For hvert af disse globale problemer gælder det at uddannelse og undervisning spiller en helt central rolle i at løse problemerne – eller afbøde deres værste effekter. Men selvom undervisere, formidlere og andre nøglepersoner i de seneste år har udvist kreativitet og initiativ i forhold til at sætte problemerne på dagsordenen og give børn og unge kompetencer og handlekraft til at adressere dem, mangler der systematisk viden om hvordan de komplekse problemer kan omsættes til konkrete undervisnings aktiviteter.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Volume | 2023 |
Issue number | 4 |
Pages (from-to) | 4-6 |
Number of pages | 3 |
ISSN | 1604-8628 |
Publication status | Published - 6 Dec 2023 |
ID: 376416971