Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning: eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning

Research output: Book/ReportBookResearch

Standard

Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning : eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning. / Misfeldt, Morten (Editor); Arias, Axel Andersen (Editor); Jessen, Britta Eyrich (Editor); Tamborg, Andreas Lindenskov (Editor).

København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2023. 125 p. (IND's Skriftserie; No. 64).

Research output: Book/ReportBookResearch

Harvard

Misfeldt, M, Arias, AA, Jessen, BE & Tamborg, AL (eds) 2023, Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning: eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning. IND's Skriftserie, no. 64, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, København. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/nr.-642023-matematiske-modeller-i-videnskab-samfund-og-undervisning-eksempler-fra-kandidatuddannelsen-i-stem-undervisning/Skriftserie_nr_64.pdf>

APA

Misfeldt, M., Arias, A. A., Jessen, B. E., & Tamborg, A. L. (Eds.) (2023). Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning: eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. IND's Skriftserie No. 64 https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/nr.-642023-matematiske-modeller-i-videnskab-samfund-og-undervisning-eksempler-fra-kandidatuddannelsen-i-stem-undervisning/Skriftserie_nr_64.pdf

Vancouver

Misfeldt M, (ed.), Arias AA, (ed.), Jessen BE, (ed.), Tamborg AL, (ed.). Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning: eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning. København: Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2023. 125 p. (IND's Skriftserie; No. 64).

Author

Misfeldt, Morten (Editor) ; Arias, Axel Andersen (Editor) ; Jessen, Britta Eyrich (Editor) ; Tamborg, Andreas Lindenskov (Editor). / Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning : eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning. København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2023. 125 p. (IND's Skriftserie; No. 64).

Bibtex

@book{75a5a267e04d4566a787809ccdf6bb7e,
title = "Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning: eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning",
abstract = "Denne antologi udgives af Institut for Naturfagenes Didaktik p{\aa} K{\o}benhavns Universitet i forbindelse med den tv{\ae}rinstitutionelle kandidatuddannelse i STEM didaktik. Antologien er baseret p{\aa} udvalgte artikler fra kurset “De matematisk modellerende videnskaber”, som handler om at oms{\ae}tte aktuel naturvidenskabelig forskning og samfundsm{\ae}ssige problematikker til matematiske modeller og modelleringsbaseret undervisning i grundskolen. Deltagerne har skrevet 3 artikler p{\aa} kurset. {\'E}n hvor der udvikles en selvst{\ae}ndig matematisk model, {\'e}n hvor der udvikles et undervisningsforl{\o}b og {\'e}n hvor matematiske modellers betydning i samfundet diskuteres og belyses.",
editor = "Morten Misfeldt and Arias, {Axel Andersen} and Jessen, {Britta Eyrich} and Tamborg, {Andreas Lindenskov}",
year = "2023",
language = "Dansk",
series = "IND's Skriftserie",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "64",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning

T2 - eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning

A2 - Misfeldt, Morten

A2 - Arias, Axel Andersen

A2 - Jessen, Britta Eyrich

A2 - Tamborg, Andreas Lindenskov

PY - 2023

Y1 - 2023

N2 - Denne antologi udgives af Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet i forbindelse med den tværinstitutionelle kandidatuddannelse i STEM didaktik. Antologien er baseret på udvalgte artikler fra kurset “De matematisk modellerende videnskaber”, som handler om at omsætte aktuel naturvidenskabelig forskning og samfundsmæssige problematikker til matematiske modeller og modelleringsbaseret undervisning i grundskolen. Deltagerne har skrevet 3 artikler på kurset. Én hvor der udvikles en selvstændig matematisk model, én hvor der udvikles et undervisningsforløb og én hvor matematiske modellers betydning i samfundet diskuteres og belyses.

AB - Denne antologi udgives af Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet i forbindelse med den tværinstitutionelle kandidatuddannelse i STEM didaktik. Antologien er baseret på udvalgte artikler fra kurset “De matematisk modellerende videnskaber”, som handler om at omsætte aktuel naturvidenskabelig forskning og samfundsmæssige problematikker til matematiske modeller og modelleringsbaseret undervisning i grundskolen. Deltagerne har skrevet 3 artikler på kurset. Én hvor der udvikles en selvstændig matematisk model, én hvor der udvikles et undervisningsforløb og én hvor matematiske modellers betydning i samfundet diskuteres og belyses.

M3 - Bog

T3 - IND's Skriftserie

BT - Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning

PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

CY - København

ER -

ID: 332688551