11. december 2020

Samfundsrelevante problemstillinger tages op blandt landets naturvidenskabskoordinatorer

Samfundsrelevante problemstillinger i undervisningen

Jan Alexis Nielsen, Sara Tougaard og Sofie Tidemand fra IND har sammen med konsulenthuset Pluss og Aalborg Universitet udviklet et inspirationsmateriale om samfundsrelevante problemstillinger i naturvidenskabsundervisningen.

Materialet er rekvireret af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, der i samarbejde med Astra, har sat fokus på samfundsrelevante problemstillinger i netværket for naturvidenskabskoordinatorerne. Materialet består af et vidensnotat, et udviklingsværktøj og et eksemplarisk forløb.

Materialerne er tilgængelige på Astras hjemmeside

Se også Jan Alexis Nielsen præsentere vidensnotatet, og hvad vi ved om inddragelsen af samfundsrelevante problemstillinger i undervisningen.