19. januar 2021

Søg stipendie til masteruddannelsen i scienceundervisning

Efter- og videreuddannelse

Novo Nordisk Fonden har netop afsat 12 mio. kr. til uddeling af i alt 20 stipendier til efter- og videreuddannelse af dygtige gymnasielærere, der underviser i de naturvidenskabelige fag.

Formålet med stipendierne er at understøtte talent og kompetencer blandt undervisere på ungdomsuddannelserne i Danmark og derved sikre eleverne en motiverende og kvalificerende undervisning i naturvidenskabelige og teknologiske fagområder.

Stipendierne vil blive uddelt til erfarne gymnasielærere til at gennemføre en Master i scienceundervisning ved Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, i samarbejde med Aarhus Universitet. Uddannelsen er tilrettelagt som deltidsstudium over tre år, så det er muligt for kursisterne at arbejde ved siden af studiet. Stipendierne giver støtte til både kursusafgift og lønudgifter.

Der åbnes for ansøgninger om stipendierne 4. februar, og deadline for indsendelse af ansøgninger til fonden er 3. maj 2021. Læs mere om stipendiet og ansøgningsprocessen på Novo Nordisk Fondens hjemmeside.

Master i Scienceundervisning inviterer til (online) informationsmøder, hvor du kan høre mere om uddannelsen:

• Torsdag den 25. februar 2021 kl. 16:00-17:00
  • Torsdag den 11. marts 2021 kl. 16:00-17:00

Se mere på uddannelsens hjemmeside.