Henrik Kragh Sørensen
Professor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5, 2100 København Ø
Medlem af:
Videnskabsteori og videnskabshistorie
ORCID: 0000-0002-7495-4697
1 - 6 ud af 6Pr. side: 10
- 2020
- Udgivet
Algorismus i Hauksbók: Hvordan de hindu-arabiske tal blev introduceret i Island
Gertz, Emilie, Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2020, 1 udg. 84 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Indledning: Materialer til kildecentreret matematikhistorie i gymnasiet
Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2018, Snows spøgelseskort, Halleys livsrenter og Cauchys integraler. Tre gode matematikhistorier. Danielsen, K. & Sørensen, H. K. (red.). Matematiklærerforeningen, s. 1-7Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Forord/efterskrift › Undervisning
- Udgivet
Snows spøgelseskort, Halleys livsrenter og Cauchys integraler: Tre gode matematikhistorier
Danielsen, K. (red.) & Sørensen, Henrik Kragh (red.), 2018, Matematiklærerforeningen.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
- 2016
- Udgivet
Herons formel: Hvordan en aleksandriner fik sat mål på alle slags trekanter
Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2016, Matematiklærerforeningen. 73 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning › fagfællebedømt
- 2014
Vækst i nationens tjeneste. Hvordan Verhulst fik beskrevet logistisk vækst
Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2014, Matematiklærerforeningen. 52 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning › fagfællebedømt
- 2012
Making philosophy of science relevant for science students
Sørensen, Henrik Kragh, 2012Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Undervisning
ID: 164255954
Flest downloads
-
97
downloads
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet