Henrik Kragh Sørensen
Professor
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5, 2100 København Ø
Medlem af:
Videnskabsteori og videnskabshistorie
- 2022
- Udgivet
Epistemic Roles of Diagrams in Short Proofs
Sørensen, Henrik Kragh & Johansen, Mikkel Willum, 2022, Diagrammatic Representation and Inference. Springer, s. 235–242 8 s. (Lecture Notes in Computer Science, Bind 13462).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- 2021
- Udgivet
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Green, Sara, Andersen, Hanne, Danielsen, K., Emmeche, Claus, Joas, Christian, Johansen, Mikkel Willum, Nagayoshi, C., Witteveen, Joeri & Sørensen, Henrik Kragh, 2021, I: European Journal for Philosophy of Science. 11, s. 1-18 75.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Beyond Counting: Measuring Diagram Intensity in Mathematical Research Papers
Sørensen, Henrik Kragh, 2021, Diagrammatic Representation and Inference - 12th International Conference, Diagrams 2021, Proceedings. Basu, A., Stapleton, G., Linker, S., Legg, C., Manalo, E. & Viana, P. (red.). 1 udg. Springer, s. 63-70 8 s. (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), Bind 12909 LNAI).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The importance of mathematical surplus: Review of Otávio Bueno and Steven French, ‘Applying Mathematics: Immersion, Inference, Interpretation’
Sørensen, Henrik Kragh, 2021, Metascience. 1 udg. Springer, s. 231-234 4 s. (Metascience, Bind 30).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
The role of testimony in mathematics
Andersen, L. E., Andersen, Hanne & Sørensen, Henrik Kragh, 2021, I: Synthese. 199, s. 859-870 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
Counting Mathematical Diagrams with Machine Learning
Sørensen, Henrik Kragh & Johansen, Mikkel Willum, aug. 2020, Diagrammatic Representation and Inference. Pietarinen, A-V., Chapman, P., Bosveld-de Smet, L., Giardino, V., Corter, J. & Linker, S. (red.). Springer, Bind 12169. s. 26-33 (Lecture Notes in Computer Science).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Norwegian Hosts: The Newcomer with Historical Traditions
Sørensen, Henrik Kragh, 2020, Meeting under the integral sign: The Oslo congress of mathematicians on the eve of the second world war. Hollings, C. D. & R. S-S. (red.). 4 udg. Providence,: American Mathematical Society, Bind 68. s. 21-60 40 s. (Notices of the American Mathematical Society). (History of Mathematics, Bind 44).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
Mathematicians writing for mathematicians
Andersen, L. E., Johansen, Mikkel Willum & Sørensen, Henrik Kragh, 2019, I: Synthese. 198, s. 6233–6250 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Observationer, eksperimenter og iagttagelser i videnskab og undervisning
Sørensen, Henrik Kragh & Thomasen, L. S., 2019, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 4, s. 115-119Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel
- Udgivet
Teaching reader engagement as an aspect of proof
Sørensen, Henrik Kragh, Danielsen, K. & Andersen, L. E., 2019, I: Z D M. 51, 5, s. 835-844 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
ID: 164255954
Flest downloads
-
97
downloads
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet