Liv Nøhr
Ph.d.-stipendiat
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N
Jeg har en baggrund i sociologi og er særligt interesseret i brugen af digitale medier, -undervisningsværktøjer og learning analytics i uddannelse. Jeg arbejder primært med kvantitative metoder, baseret på forskellige datatyper, fra surveys til web-scrapings. Jeg bruger også mere mixet-tilgange, som f.eks. kvantitativ etnografi.
PhD om problemer, positioner og artefakter i gruppearbejde
I min PhD undersøger jeg hvordan grupper håndterer problemer i deres artefaktmedierede science-undervisning. Med udgangspunkt i to-tremandsgrupper i 8. klasse ser jeg på hvordan sociale positioner muliggøres blandt de materielle betingelser som samarbejdet udføres under.
ID: 245404820
Flest downloads
-
47
downloads
Teacher development in computational thinking and student performance in mathematics: a proxy-based TIMSS study
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
24
downloads
Underviseres digitale undervisningskompetencer post-corona
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
20
downloads
Fra nødundervisning til bæredygtig digital undervisning: Hvordan underviseres erfaring hænger sammen med behov for organisatorisk understøttelse
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet