24. august 2022

Bliv oplægsholder på Big Bang 2023

Som oplægsholder på konferencen får du mulighed for at formidle din viden til deltagere, der brænder for naturfag.

Den 22.-23. marts 2023 indtager Danmarks største naturfagskonference og -messe endnu engang Odense Congress Center med to faglige, festlige og lærerige dage.

Derfor leder Big Bang-konferencen efter inspirerende workshops og oplægsholdere med noget på hjerte. Konferencen er for alle, der underviser, formidler eller forsker inden for det naturvidenskabelige felt – både i grundskolen, på ungdomsuddannelserne og på de videregående uddannelser.

Hvis du har forskning, projektresultater eller erfaringer fra din skole eller organisation, som du brænder for at dele videre, eller hvis du har lyst til at formidle et oplæg eller afholde en workshop, så send dit forslag til programmet gennem denne formular.

Din ansøgning skal tage udgangspunkt i et af de 11 faglige spor på Big Bang-konferencen. Du kan ansøge om at få dit oplæg, workshop eller paneldebat med på Big Bang-konferencen 2023 indtil den 30. september 2022 ved at udfylde formularen.

Efter deadline vil din ansøgning blive vurderet af en komite af arrangører, hvorefter vi vender tilbage til dig. Vær opmærksom på, at vi kun vurderer de ansøgninger, der indsendes inden deadline.

Hvis du har ideer til spændende aktiviteter, som du gerne vil byde ind med, så ansøg om at få et værksted. Et værksted må ikke være kommercielt, og det skal indeholde hands-on-aktiviteter.

Tilmelding som deltager til selve konferencen, åbner d. 1. december 2022 på bigbangkonferencen.dk, lige som salget af messestand også åbner her.

Bæredygtighed i undervisningen

Ved næste års Big Bang-konference sætter Tidskriftet MONA sammen med Friluftsrådet fokus på bæredygtighedsdidaktik i grundskolen og gymnasiet.

Her kan du høre og diskutere, hvordan du kan arbejde med grøn omstilling af din skole og i din undervisning, fx med afsæt i fascinationen for og erfaringer med naturen. Hvad er eller bør være naturfagenes bidrag til elevernes forståelse af bæredygtig udvikling og grøn omstilling? Hvilken rolle spiller faglig viden ift. at reducere klimaangst og udvikle elevernes handlekompetence?

Hvis du har viden om eller erfaringer med, hvordan vi udvikler elevernes viden, handlekompetence og engagement i den grønne omstilling, vil vi gerne høre dit forslag til et oplæg på sporet om bæredygtighedsdidaktik.