Udformningen af skriftlige eksamensopgaver i matematik med inddragelse af digitale teknologier
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Jonas Dreyøe - Andet
Peter Sars Schewitsch - Andet
Peter Stege Hansen - Andet
- Institut for Naturfagenes Didaktik
- Matematikkens Didaktik
- Didaktik og digitale medier
Digitale teknologier anvendes i stadig højere grad af elever og studerende til de skriftlige afgangsprøver og eksaminer. Vi vil i oplægget bruge udvalgte eksempler på opgaver fra folkeskolens skriftlige afgangsprøve, STX’s og læreruddannelsens skriftlige eksamen i matematik, for at eksemplificere nogle af de udfordringer der kan opstå på baggrund af de nuværende opgaveformuleringer. Samt diskutere hvordan disse eksempler kan ændres for, at imødekomme de udfordringer og muligheder digitale teknologier medfører.
2018
Begivenhed (Konference)
Titel | Matematikdidaktikkens dag |
---|---|
Dato | 02/03/2018 → 02/03/2018 |
Hjemmeside | |
Afholdelsessted | DPU |
By | Emdrup, København |
Land/Område | Danmark |
Grad af anerkendelse | National begivenhed |
ID: 251690232