Målrettet BA-undervisning i ansvarlig forskningspraksis og god studiepraksis

INDsigt ved Mads Paludan Goddiksen, adjunkt ved Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi (IFRO), Københavns Universitet

Mads Paludan GoddiksenDen danske kodeks for integritet i forskning foreskriver, at der skal introduceres til de grundlæggende principper for integritet i forsknings på både bachelor- og kandidatniveau. Undervisning i forskningsintegritet for bachelorstuderende bør adskille sig væsentligt fra tilsvarende undervisning for fx Ph.D.-studerende, både fordi læringsmålene er forskellige, og fordi de studerende har forskellige udgangspunkter. På seminaret diskuteres de særlige udfordringer og muligheder i undervisningen i integritet med udgangspunkt i eksempler fra den eksisterende undervisning.

Deltagelse i seminaret er gratis, og vi beder om en tilmelding senest 3 hverdage før, så vi kan disponere kaffemængden :-)