Plagiering, gråzoner og tvivl: Hvad er akademisk redelighed for gymnasieelever?

INDsigt FYSISK (evt. HYBRID) ved Mads Paludan Goddiksen, IFRO, KU, og Mikkel Willum Johansen, IND, KU

De fleste gymnasieelever ved, at de ikke må plagiere, men ved de også, hvad plagiering er? I EU-projektet INTEGRITY har forskere fra otte Europæiske lande – herunder Danmark – undersøgt, hvad gymnasieelever ved og ikke ved om god akademisk praksis. God praksis handler dog ikke kun om plagiering, men også om samarbejde og håndtering af data. Må mor hjælpe med den danske stil, og hvad stiller man op med datapunkter, der virker forkerte? På seminaret præsenterer vi hovedresultater fra den danske del af projektet, og vi viser nogle af de undervisningsværktøjer, vi i projektet har udviklet til at støtte undervisningen i god praksis. På den baggrund skal vi sammen diskutere, hvordan man bedst klæder eleverne på til at navigere de komplekse situationer, de møder i deres hverdag. Og nej, gymnasieelever ved ikke, hvad plagiering er – men mere om det på seminaret!

FORMAT: PRIMÆRT FYSISK,  MEN DER VIL TIL EN VIS GRAD VÆRE MULIGHED FOR ONLINE DELTAGELSE.
Angiv i tilmeldingens kommentarfelt, hvis du kun har mulighed for at deltage online, så prøver vi at finde en løsning.

Det fysiske seminar afholdes hos Institut for Naturfagenes Didaktik i Niels Bohr Bygningen:
Besøgsadresse for IND: NBB, Rådmandsgade 64, 2200 Kbh. N.  Find vej: Kort og rejseplan

Deltagelse i INDsigt-seminarrækken gratis. Hvis vi vil gerne have din  tilmelding 3 dage før, så vi kan forberede seminaret bedst muligt.