Kunstig intelligens i fysikundervisning

INDsigt HYBRID ved Jesper Bruun, IND, KU

Jesper Bruun Den offentlige debat syder med etiske, praktiske og juridiske debatter om, hvad det vi i folkemunde kalder kunstig intelligens, skal bruges til. Debatten er også i gang på undervisningsområdet, og man skal ikke lede længe før man finder både dommedagsprofeter og tekno-optimister. Men der er bare ikke ret meget forskning om det endnu. Til denne INDsigt vil jeg præsentere forskellige perspektiver på, hvad fysikdidaktisk forskning har at byde på når det kommer til kunstig intelligens – og jeg vil diskutere tre temaer i forhold til undervisning og læring i fysik:

  1. Læreres mulige brug af kunstig intelligens til at designe undervisning
  2. Elevers mulige brug af kunstig intelligens til at lære fysik
  3. Forskeres mulige brug af kunstig intelligens til at undersøge undervisning og læring i fysik

Undervejs i seminaret vil der være aktiviteter, hvor vi afprøver forskellige former for kunstig intelligens.

FORMAT: HYBRID. Fysisk fremmøde på Institut for Naturfagenes Didaktik, Rådmandsgade 64, 2200 Kbh N, eller online i Zoom. 
Ved tilmeldingen bedes du i angive, om du regner med at deltage fysisk eller kun har mulighed for at deltage online. Så sender vi nærmere information og evt. link.

Deltagelse i INDsigt-seminarrækken er gratis. Vi vil gerne have din  tilmelding senest fredag den 1. december, så vi kan forberede seminaret bedst muligt.