• Emnenavigation
  • Indhold
  • Footerlinks
Start Toggle navigation
  • Find vej
  • Find en medarbejder
  • Job
  • KUnet
  • English
  • Uddannelse på KU
    • Bachelor
    • Kandidat
    • Ph.d.-uddannelse
    • Efteruddannelse
    • Kursuskatalog
    • For skoler og gymnasier
  • Forskning på KU
    • Forskere og publikationer
    • Forskningscentre
  • Nyheder
    • Nyt studie: Kræftdiagnose udløser eksistentiel krise og behov for mening Nyt studie: Kræftdiagnose udløser eksistentiel krise og behov for mening
      31.10.2025
    • Rektor: ”Vi vil ruste Danmark til en tidsalder med AI” Rektor: ”Vi vil ruste Danmark til en tidsalder med AI”
      31.10.2025
    • 97 procent af kvinder i Danmark oplever gener i overgangsalderen 97 procent af kvinder i Danmark oplever gener i overgangsalderen
      30.10.2025
    • Alle nyheder
    • Presseservice
  • Innovation
  • Om KU
    • Strategi
    • Tal og fakta
    • Profil og historie
    • Samarbejde
    • Organisation
    • Fakulteter
    • Institutter
    • Museer og attraktioner
    • Biblioteker
    • Arrangementer
    • Alumni
    • Kontakt
Københavns Universitet
Institut for Naturfagenes Didaktik

Institut for Naturfagenes Didaktik

  • Om IND
  • Ansatte
  • Forskning
  • Projekter
  • Undervisning & kurser
  • Publikationer & formidling
  • Ressourcesamling
  • Kontakt
  • Tidsskriftet MONA
  • Institut for Naturfagenes Didaktik
  • For gymnasier og gymna...
dekorativt billede af studerende
Klar til næste skridt?

Bliv master i science-undervisning

Forskningsprogram for undervisning i science og matematik i gymnasiet

Tilmeld dig undervisning og kurser

Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få løbende nyt fra forskningsprogrammet og andre gymnasierelevante nyheder og arrangementer.

Ressourcer til undervisere for at skabe STEM-undervisning for alle

GATEtools er baseret på forskning i projektet GATE.

Studerende fortæller: Derfor blev vi gymnasielærere

Studerende fortæller

Læs om IND's gymnasieprojekter

Se IND's studenterserie

Nyheder om undervisning i science og matematik i gymnasiet

Nyt netværk vil være samlingspunkt for viden om AI i undervisning

Netværket samler lærere, forskere og undervisere, der ønsker at udforske, hvordan AI kan gøre en forskel i den daglige undervisning og læring på gymnasieniveau.

Usynlige mekanismer kan give elever oplevelsen af, at fysik ikke er for dem  

Der er usynlige mekanismer på spil i undervisningen, som inkluderer nogle elever og ekskluderer andre. Hvis man bliver bevidst om dem, kan man give flere elever mulighed for at deltage, mener matematiklærer og nyslået…

Nyt MONA online: Den gode elev og det svære samarbejde

Årets tredje MONA er online.

Se flere


Institut for Naturfagenes Didaktik
Københavns Universitet
Niels Bohr Bygningen
Jagtvej 155A
DK-2200 København N.
Kontakt:
IND's sekretariat
ind@ind.ku.dk
Tlf: +45 35 32 03 94

Københavns Universitet

  • Ledelse
  • Administration
  • Fakulteter
  • Institutter
  • Forskningscentre
  • Dyrehospitaler
  • Tandlægeskolen
  • Biblioteker
  • Museer og attraktioner

Kontakt

  • Find vej
  • Find en medarbejder
  • Kontakt KU

Services

  • Presseservice
  • Designguide
  • Merchandise
  • IT-support
  • Til leverandører

For studerende og ansatte

  • KUnet

Job og karriere

  • Ledige stillinger
  • Jobbank for studerende
  • Alumne

Nødsituationer

  • KU's sikkerhedsberedskab

Web

  • Om websitet
  • Cookies og privatlivspolitik
  • Tilgængelighedserklæring
  • Informationssikkerhed

Mød KU på