Studenterserien
IND's studenterserie består af kandidatspecialer og andre større projektrapporter skrevet ved eller i tilknytning til Institut for Naturfagenes Didaktik. Masterafhandlinger fra Master i Scienceundervisning vises også på hjemmesiden for MiSU. Der er ofte tale om uddannelsesfaglige problemstillinger der har interesse også uden for universitets mure. De offentliggøres derfor i elektronisk version efter tilladelse fra forfatterne.
Der er tale om studenterarbejder og ikke egentlige forskningspuplikationer. Adskillige har dannet baggrund for formidlende artikler, heraf flere i tidsskriftet MONA.
NB: Alle link er til pdf-filer og åbner i nyt vindue
-
Study and Research Paths in Discrete Mathematics
-
How Do Different Framings Of Climate Change Affect Pro-environmental Behaviour?
-
Trigonometry in upper secondary school context: identities and functions
-
Using virtual experiments as a preparation for large scale facility experiments
-
Assessing Student Conceptions with Network Theory
-
Formativ evaluering og faglige samspil i almen studieforberedelse
-
An Inquiry Based Introduction to Binomial Distributions
-
Undersøgelsesbaseret undervisning i idrætsundervisningen på gymnasieskolen
-
Inquiry-Based Science Education (IBSE)
-
Important prerequisites to understanding the definition of limit
-
Undersøgelses baseret naturfagsundervisning og science writing heuristic
-
Dannelse i Fysik C
-
Medborgerskab i naturfagsundervisningen på KBHSYD
-
Diskursanalyse af litteraturen og hos lærer i forbindelse med brugen af eksterne læringsmiljø, med en underviser tilknyttet
-
Engineering i naturen og på naturskolen
-
Autobiographical narratives with focus on science
-
Feedbackformater på Mulernes Legatskole
-
Peer-feedback
-
Basic Science Course (NV)
-
Teaching the Formula of Centripetal Acceleration
-
Physical Activity in the PULSE Exhibit
-
A Study and Research Path
-
The Implementation of Inquiry-based Teaching
-
The Nature of Mathematics Given Physicalism
-
The Construction of Scientific Method
-
The status and potentials of citizen science: A mixed-method evaluation of the Danish citizen science landscape
-
Laboratorieforsøgs betydning for elevers læring, set gennem lærernes briller
-
Projekt kollegasparring på Ribe Katedralskole
-
Den lille ingeniør - Motivation i Praktisk arbejdsfællesskab
-
Klasserumsledelse i naturvidenskabelige fag
-
Integreret naturfag i Danmark?
-
Student Difficulties concerning linear functions and linear models
-
How many people have ever lived? A study and research path
-
Situations for modelling Fermi Problems with multivariate functions
-
Modeling and Measuring Teachers’ praxeologies for teaching Mathematics
-
Interdiciplinarity in the Basic Science Course
-
Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning på GUX-Nuuk
-
Feedback er noget vi giver til hinanden
-
Becoming a Chemist - First Year at University
-
Teaching infinitesimal calculus in high school
-
Logical Aspects of Equations and Equation Solving
-
A Study on Teacher Knowledge Employing Hypothetical Teacher Tasks
-
The Themes of Trigonometry and Power Functions in Relation to the CAS Tool GeoGebra
-
Gymnasieelevers og Lærerstuderendes Viden Om Rationale Tal
-
Pattern Analysis as Entrance to Algebraic Proof Situaions at C-level
-
The Trigonometric Functions - The transition from geometric tools to functions
-
Komparativ undersøgelse af deduktiv- og induktiv matematikundervisning
-
Teaching authentic cutting-edge science to high school students
-
Basic algebra in the transition from lower secondary school to high school
-
Studie og forskningsforløb om modellering med variabelsammenhænge på matematik C i gymnasiet
-
Forskningslignende situationer på et førsteårskursus i matematisk analyse
-
Number tricks as a didactical tool for teaching elementary algebra
-
A praxeological investigation of divergence - Exploring challenges of teaching and learning math-in-physics
-
One-dimensional regression in high school
-
Talent - Why do we do it?
-
Flipped Classroom - andet end blot en strukturel ændring af undervisningen?
-
Gymnasiealgebra i et historisk perspektiv - Matematiske organisationer i gymnasiealgebra
-
Becoming a Geologist - Identity negotiations among first year geology students
-
From Master's programme to labour market - A study on physics graduates' experience of the transition to the labour market
-
Et didaktisk design om definition, eksistens og eksakt værdi af bestemt integral
-
Smartphones as Scientific Instruments in Inquiry Based Science Teaching
-
Når børn forsker i matematik, Processer og betingelser i Math en Jeans
-
Køn, evaluering og The Force Concept Inventory
-
Kvantekemi i gymnasiet - Tilrettelæggelse, udførelse og evaluering af et undervisningsforløb
-
Didaktiske situationer for fuldstændiggørelse af kvadratet i andengradsligningen
-
Valideringssituationer i undervisningsforløb om differentialligninger og radioaktivitet
-
Et studie i læringsopfattelse og -udbytte
-
Trigonometriske funktioner i en gymnasial kontekst
-
Matematik for Sjov
-
Using touch-tables and inquiry methods to attract and engage visitors
-
Designing and implementing an engaging learning experience about the electric sense of sharks for the visitors of Danmarks Akvarium
-
Tosprogede elever og matematik i gymnasiet
-
Virtuelgalathea3.dk i biologiundervisningen i gymnasiet
-
Eksponentialfunktioner i STX
-
En analyse af differentialligninger på A-niveau i STX ud fra den antropologiske didaktiske teori
-
Abstrakt algebra i gymnasiet
-
Logiske strukturer i matematisk analyse på gymnasieniveau
-
Hvem er de nye studenter? Baggrund, interesse & uddannelsesstrategi
-
Proportionalitet på mellemtrinnet - Design af didaktiske situationer baseret på stofdidaktisk analyse
-
Samspil omkring differentialregningens elementer i gymnasiets matematik og fysik
-
Design og test af RSC-forløb om vektorfunktioner og bevægelse
-
En didaktisk undersøgelse af brudte lineære funktioner i rammerne af tysk fritidsmatematik
-
Didaktik på tværs af matematik og historie
-
Matematiklærerens forberedelse
-
Krop og computer i fysikundervisning
-
Lyd og Liv
-
En Covarians-tilgang til Variabelsammenhænge i Gymnasiet - i et semiotisk perspektiv
-
Forskningslignende situationer - En empirisk, didaktisk undersøgelse af et eksperimentelt matematikforløb for danske gymnasieelever
-
Mathematical reasoning and semiosis - a theoretical analysis of didactical challenges in learning to prove
-
Galoisteori i gymnasiet: En didaktisk transposition
-
The Didactic Potential of CAS
-
15-åriges viden om klimaforskelle