25. januar 2021

Kom til online åbent hus om kandidat/erhvervskandidaten i STEM-undervisning

Kandidatuddannelse i STEM-undervisning

D. 12. februar kl. 13-15 kan du høre mere om uddannelsen, der giver dig kompetencer til at udvikle den naturvidenskabelige undervisning i grundskolen.

Er du fx folkeskolelærer eller naturfagskonsulent og interesserer dig for at:

• Bringe den nyeste naturvidenskabelige forskning ind i undervisningen
  • Udvikle tværfaglig og problembaseret STEM-undervisning i grundskolen
  • Ruste børn og unge til komplekse udfordringer med fx klima, genteknologi og biodiversitet

Så kom til Online Åbent Hus for naturvidenskabelige uddannelser på KU.

Via ovenstående link kan du den 12. februar fra kl. 13 finde et link til zoom, hvor Jesper Bruun, der er kursusansvarlig på uddannelsen, sidder klar til at fortælle dig mere om uddannelsens opbygning, kurser og formål – og svare på dine spørgsmål.

Uddannelsen tager udgangspunkt i de samfundsrelevante problemstillinger, som påvirker vores liv, samfund og klode. Problemstillingerne er komplekse og kan ikke løses af ét fag alene. Derfor arbejder vi med undervisning, der går på tværs af naturfagene og matematik, samt de teknologiske og ingeniørvidenskabelige aspekter af fagene.

Uddannelsen er målrettet studerende fra hele landet. Undervisningen foregår nemlig i Odense, regionalt og online.
Du kan tage uddannelsen som en toårig kandidatuddannelse, hvor du læser på fuld tid, eller som en fireårig erhvervskandidatuddannelse på deltid hvor du studerer, samtidig med at du er i job.

Læs mere her om uddannelsen og ansøgning her

Ansøgningsfrist: 1. marts 2021
Studiestart: September 2021