Henrik Kragh Sørensen
Professor
“Denne sætning kan ikke bevises”: Da matematikken blev moderne
Sørensen, Henrik Kragh, 2009, Modernitetens Verden: Tiden, videnskab, historien og kunst. Høiris, O. & Ledet, T. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 251-263 13 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Vedkommende videnskabsteori
Kragh, H., Pedersen, K. M., Klostergaard, L., Sørensen, Henrik Kragh, Knudsen, H., Andersen, Hanne & Nielsen, K., 2009, I: Aktuel Naturvidenskab. 1, s. 32-35 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Termodynamikkens fjerde hovedlov
Johansen, Mikkel Willum & Sørensen, Henrik Kragh, 2018, I: Aktuel Naturvidenskab. 2018, 4, s. 36-39Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Tal er som bikinier. Derfor behøver vi taldannelse
Sørensen, Henrik Kragh, 2017, I: Retorikmagasinet (Aastorp, 1999). 26, 104, s. 9-11Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Tal
Sørensen, Henrik Kragh, 2017, Aarhus Universitetsforlag. (Tænkepauser; Nr. 47).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
- Udgivet
Stenomusen runder et blødt hjørne
Thomasen, L. S. & Sørensen, Henrik Kragh, 2020, I: Stenomusen. 80, s. 1-2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
StenoMusen runder 60 numre
Sørensen, Henrik Kragh, jun. 2013, I: Stenomusen. 60Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Romantikkens ligninger - matematikkens genier
Sørensen, Henrik Kragh, 2008, Romantikkens Verden. Høiris, O. & Ledet, T. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 551-566 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
René Descartes og hans Geometri - Med oversættelse af 1. bind
Thorsen, K., Sørensen, K. E. & Sørensen, Henrik Kragh, 2018, Steno Museet. 85 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Proof by picture: A selection of nice picture proofs
Britz, T., Mammaloti, A. & Sørensen, Henrik Kragh, 2014, I: Parabola. 50, 3, 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
ID: 164255954
Flest downloads
-
143
downloads
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet