At the Policy-Research Interface: Usefulness of Social Network Analysis in Identifying and Selecting Key Stakeholders

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

Dokumenter

  • NARST2015

    Andet version, 306 KB, PDF-dokument

Forskere i didaktik sigter gerne efter at deres forskning kan bruges til at informere og ændre praksis. Men erfaringen viser, at det ikke er let for forskning til at påvirke politik. Et centralt mål forskningsprojektet ASSISTME (assistme.ku.dk), er at formulere retningslinjer og anbefalinger som kan vise hvordan man kan inddrage politikere, fagkonsulenter, lærer-undervisere og andre interessenter i de europæiske uddannelsessystemer. Projektets brug af forskningsresultater er organiseret gennem National Stakeholder Paneler oprettet med det formål at rådgive og give faglig sparring på, hvordan man bedst kan påvirke politik og praksis. I denne præsentation, rapport social netværksanalyse til at vælge de vigtigste interessenter til at invitere til National Stakeholder Paneler i syv europæiske lande. Vores analyse viser, at netværkenes størrelse og sammenhængskraft to afgørende faktorer, når projektpartnere skal bruge social netværksanalyse til at vælge medlemmer at invitere til National Stakeholder Paneler. Andre faktorer, såsom skævhed interessenter der tilgodeses i denne type analyse og begrænsninger i interessenternes viden om om netværket er også vigtige. Resultaterne er nyttige for forskere, der ønsker at engagere sig med systematiske kortlægninger af interessenter i forbindelse med videnskabelige uddannelsespolitiske projekter.
Bidragets oversatte titelI skæringsfladen mellem politik og forskning: Brugbarheden af social netværksanalyse i forbindelse med udvælgelse af nøglepersoner
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato11 apr. 2015
Antal sider5
StatusUdgivet - 11 apr. 2015
BegivenhedNARST: Annual International Conference - Chicago, IL, USA
Varighed: 11 apr. 201514 apr. 2015

Konference

KonferenceNARST
LandUSA
ByChicago, IL
Periode11/04/201514/04/2015

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 159064482