Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning : Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching. / Christiansen, Frederik V; Haag, Sebastian .

I: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], Bind 12, Nr. 23, 2017, s. 20-36.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Christiansen, FV & Haag, S 2017, 'Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching', Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], bind 12, nr. 23, s. 20-36.

APA

Christiansen, F. V., & Haag, S. (2017). Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching. Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], 12(23), 20-36.

Vancouver

Christiansen FV, Haag S. Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching. Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 2017;12(23):20-36.

Author

Christiansen, Frederik V ; Haag, Sebastian . / Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning : Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching. I: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 2017 ; Bind 12, Nr. 23. s. 20-36.

Bibtex

@article{b22fccc3cac3449898a4bb74183335b9,
title = "Effekt af standardiserede studenterevalueringer p{\aa} udvikling af undervisning: Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching",
abstract = "Undervisningen evalueres i stigende grad gennem studenterbaserede, standardi-serede sp{\o}rgeskemaer. Evalueringerne tjener flere form{\aa}l, herunder kvalitetssik-ring og kvalitetsudvikling. Fokus i denne kvantitative unders{\o}gelse er at finde ud af, om de standardiserede evalueringer forbedrer undervisningens kvalitet. Den grundl{\ae}ggende hypotese er, at forbedringer burde f{\o}re til bedre resultater i eva-lueringerne over tid. Unders{\o}gelsen er baseret p{\aa} data fra bacheloruddannelsen i medicin ved K{\o}benhavns Universitet. Vi beskriver udviklingen i de enkelte kurser i seks p{\aa} hinanden f{\o}lgende semestre fra 2011 til 2013 og analyserer udviklingen i enkeltsp{\o}rgsm{\aa}lene i sp{\o}rgeskemaerne. Trods store udsving p{\aa} tv{\ae}rs af seme-strene finder vi ikke evidens for, at de standardiserede sp{\o}rgeskemaer generelt forbedrer undervisningens kvalitet. ",
author = "Christiansen, {Frederik V} and Sebastian Haag",
year = "2017",
language = "Dansk",
volume = "12",
pages = "20--36",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "23",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Effekt af standardiserede studenterevalueringer på udvikling af undervisning

T2 - Effect of standardized student evaluation questionnaires on development of teaching

AU - Christiansen, Frederik V

AU - Haag, Sebastian

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Undervisningen evalueres i stigende grad gennem studenterbaserede, standardi-serede spørgeskemaer. Evalueringerne tjener flere formål, herunder kvalitetssik-ring og kvalitetsudvikling. Fokus i denne kvantitative undersøgelse er at finde ud af, om de standardiserede evalueringer forbedrer undervisningens kvalitet. Den grundlæggende hypotese er, at forbedringer burde føre til bedre resultater i eva-lueringerne over tid. Undersøgelsen er baseret på data fra bacheloruddannelsen i medicin ved Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen i de enkelte kurser i seks på hinanden følgende semestre fra 2011 til 2013 og analyserer udviklingen i enkeltspørgsmålene i spørgeskemaerne. Trods store udsving på tværs af seme-strene finder vi ikke evidens for, at de standardiserede spørgeskemaer generelt forbedrer undervisningens kvalitet.

AB - Undervisningen evalueres i stigende grad gennem studenterbaserede, standardi-serede spørgeskemaer. Evalueringerne tjener flere formål, herunder kvalitetssik-ring og kvalitetsudvikling. Fokus i denne kvantitative undersøgelse er at finde ud af, om de standardiserede evalueringer forbedrer undervisningens kvalitet. Den grundlæggende hypotese er, at forbedringer burde føre til bedre resultater i eva-lueringerne over tid. Undersøgelsen er baseret på data fra bacheloruddannelsen i medicin ved Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen i de enkelte kurser i seks på hinanden følgende semestre fra 2011 til 2013 og analyserer udviklingen i enkeltspørgsmålene i spørgeskemaerne. Trods store udsving på tværs af seme-strene finder vi ikke evidens for, at de standardiserede spørgeskemaer generelt forbedrer undervisningens kvalitet.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 12

SP - 20

EP - 36

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 23

ER -

ID: 184286936