Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Standard

Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger. / Dolin, Jens.

"Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar. red. / Maria Christina Secher Schmidt; Stine Thygesen. København : Københavns Professionshøjskole, 2022. s. 62-71.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Harvard

Dolin, J 2022, Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger. i M Christina Secher Schmidt & S Thygesen (red), "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar. Københavns Professionshøjskole, København, s. 62-71. <https://sykl.kp.dk/wp-content/uploads/2022/11/SYKL_Antologi_webudgave.pdf>

APA

Dolin, J. (2022). Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger. I M. Christina Secher Schmidt, & S. Thygesen (red.), "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar (s. 62-71). Københavns Professionshøjskole. https://sykl.kp.dk/wp-content/uploads/2022/11/SYKL_Antologi_webudgave.pdf

Vancouver

Dolin J. Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger. I Christina Secher Schmidt M, Thygesen S, red., "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar. København: Københavns Professionshøjskole. 2022. s. 62-71

Author

Dolin, Jens. / Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger. "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar. red. / Maria Christina Secher Schmidt ; Stine Thygesen. København : Københavns Professionshøjskole, 2022. s. 62-71

Bibtex

@inbook{75ffddc6bd8740afa3b9d17999fa35b1,
title = "Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger",
abstract = "Kapitlet pr{\ae}senterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers unders{\o}gende arbejde. De unders{\o}gelsesbaserede undervisningstilganges l{\ae}ringsm{\ae}ssige fordele freml{\ae}gges, men ogs{\aa} de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil is{\ae}r forskellige grader af unders{\o}gelsesbasering og l{\ae}rerens stilladsering blive ber{\o}rt. Feedbackprocesser kan v{\ae}re en vigtig st{\o}tte til disse unders{\o}gende processer, og det at l{\ae}re at give feedback er at l{\ae}re at indg{\aa} i en dialog. Der l{\ae}gges v{\ae}gt p{\aa} l{\ae}rer-elev-dialoger s{\aa}vel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback",
author = "Jens Dolin",
year = "2022",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-974214-0-6",
pages = "62--71",
editor = "{Christina Secher Schmidt}, Maria and Stine Thygesen",
booktitle = "{"}N{\aa}r jeg hj{\ae}lper andre, kan jeg bedre forst{\aa} der selv{"}",
publisher = "K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger

AU - Dolin, Jens

PY - 2022

Y1 - 2022

N2 - Kapitlet præsenterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers undersøgende arbejde. De undersøgelsesbaserede undervisningstilganges læringsmæssige fordele fremlægges, men også de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil især forskellige grader af undersøgelsesbasering og lærerens stilladsering blive berørt. Feedbackprocesser kan være en vigtig støtte til disse undersøgende processer, og det at lære at give feedback er at lære at indgå i en dialog. Der lægges vægt på lærer-elev-dialoger såvel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback

AB - Kapitlet præsenterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers undersøgende arbejde. De undersøgelsesbaserede undervisningstilganges læringsmæssige fordele fremlægges, men også de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil især forskellige grader af undersøgelsesbasering og lærerens stilladsering blive berørt. Feedbackprocesser kan være en vigtig støtte til disse undersøgende processer, og det at lære at give feedback er at lære at indgå i en dialog. Der lægges vægt på lærer-elev-dialoger såvel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-974214-0-6

SP - 62

EP - 71

BT - "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv"

A2 - Christina Secher Schmidt, Maria

A2 - Thygesen, Stine

PB - Københavns Professionshøjskole

CY - København

ER -

ID: 324982443