Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger. / Dolin, Jens.
"Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar. red. / Maria Christina Secher Schmidt; Stine Thygesen. København : Københavns Professionshøjskole, 2022. s. 62-71.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Feedbackformer som stilladsering af elevdialoger
AU - Dolin, Jens
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - Kapitlet præsenterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers undersøgende arbejde. De undersøgelsesbaserede undervisningstilganges læringsmæssige fordele fremlægges, men også de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil især forskellige grader af undersøgelsesbasering og lærerens stilladsering blive berørt. Feedbackprocesser kan være en vigtig støtte til disse undersøgende processer, og det at lære at give feedback er at lære at indgå i en dialog. Der lægges vægt på lærer-elev-dialoger såvel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback
AB - Kapitlet præsenterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers undersøgende arbejde. De undersøgelsesbaserede undervisningstilganges læringsmæssige fordele fremlægges, men også de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil især forskellige grader af undersøgelsesbasering og lærerens stilladsering blive berørt. Feedbackprocesser kan være en vigtig støtte til disse undersøgende processer, og det at lære at give feedback er at lære at indgå i en dialog. Der lægges vægt på lærer-elev-dialoger såvel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-974214-0-6
SP - 62
EP - 71
BT - "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv"
A2 - Christina Secher Schmidt, Maria
A2 - Thygesen, Stine
PB - Københavns Professionshøjskole
CY - København
ER -
ID: 324982443