Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning. / Lindow, Bent Erik Kramer; Achiam, Marianne; Simony, Leonora.

I: Kaskelot, Bind 203, 11.2014, s. 12-16.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Lindow, BEK, Achiam, M & Simony, L 2014, 'Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning', Kaskelot, bind 203, s. 12-16.

APA

Lindow, B. E. K., Achiam, M., & Simony, L. (2014). Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning. Kaskelot, 203, 12-16.

Vancouver

Lindow BEK, Achiam M, Simony L. Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning. Kaskelot. 2014 nov.;203:12-16.

Author

Lindow, Bent Erik Kramer ; Achiam, Marianne ; Simony, Leonora. / Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning. I: Kaskelot. 2014 ; Bind 203. s. 12-16.

Bibtex

@article{7ce1804347344f69857710c62ad1cad1,
title = "Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning",
abstract = "Undervisning med fokus p{\aa} hands-on metoder, hvor elevernes resultater er baseret p{\aa} deres egne aktive unders{\o}gelser, har l{\ae}nge v{\ae}ret sat h{\o}jt indenfor den naturfaglige p{\ae}dagogik. Men kommer eleverne frem til de samme argumenter og konklusioner som forskerne, n{\aa}r de arbejder med de samme effekter?",
keywords = "Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet, museum, naturvidenskab, l{\ae}ring, pal{\ae}ontologi",
author = "Lindow, {Bent Erik Kramer} and Marianne Achiam and Leonora Simony",
year = "2014",
month = nov,
language = "Dansk",
volume = "203",
pages = "12--16",
journal = "Kaskelot",
issn = "0106-0023",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Fra dinosaur til fugl - autentisk undervisning

AU - Lindow, Bent Erik Kramer

AU - Achiam, Marianne

AU - Simony, Leonora

PY - 2014/11

Y1 - 2014/11

N2 - Undervisning med fokus på hands-on metoder, hvor elevernes resultater er baseret på deres egne aktive undersøgelser, har længe været sat højt indenfor den naturfaglige pædagogik. Men kommer eleverne frem til de samme argumenter og konklusioner som forskerne, når de arbejder med de samme effekter?

AB - Undervisning med fokus på hands-on metoder, hvor elevernes resultater er baseret på deres egne aktive undersøgelser, har længe været sat højt indenfor den naturfaglige pædagogik. Men kommer eleverne frem til de samme argumenter og konklusioner som forskerne, når de arbejder med de samme effekter?

KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet

KW - museum

KW - naturvidenskab

KW - læring

KW - palæontologi

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 203

SP - 12

EP - 16

JO - Kaskelot

JF - Kaskelot

SN - 0106-0023

ER -

ID: 130213671