Geovidenskab: en undersøgelse af de første studenter
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Standard
Geovidenskab : en undersøgelse af de første studenter. / Malm, Rie Hjørnegaard; Madsen, Lene Møller.
København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 17 s. (IND's Skriftserie; Nr. 41).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Geovidenskab
T2 - en undersøgelse af de første studenter
AU - Malm, Rie Hjørnegaard
AU - Madsen, Lene Møller
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - Geovidenskab A har i sommeren 2015 udklækket de første studenter. Faget har status af forsøgsfag, og derfor er det interessant løbende at undersøge, hvordan faget udvikler sig, hvordan lærerne griber undervisningen an og hvordan eleverne oplever faget. Denne undersøgelse sætter fokus på de første studenter, deres oplevelser med faget og deres tanker om fremtiden. Undersøgelsen sætter specielt fokus på studenternes studievalg og på hvilken måde de ser deres fremtid indenfor geofagene.Undersøgelsen viser at eleverne generelt er interesseret i at forfølge en naturvidenskabelig retning i fremtiden. 68% af eleverne i undersøgelsen overvejer at starte på en teknisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse enten til september 2015 eller i løbet af de næste år. Heraf overvejer næsten halvdelen en geofaglig videregående uddannelse. Elevernes beskrivelse af faget som aktuelt, problemorienteret og praktisk giver nogle af svarene på hvorfor en stor andel af eleverne overvejer en fremtid indenfor geofagene.
AB - Geovidenskab A har i sommeren 2015 udklækket de første studenter. Faget har status af forsøgsfag, og derfor er det interessant løbende at undersøge, hvordan faget udvikler sig, hvordan lærerne griber undervisningen an og hvordan eleverne oplever faget. Denne undersøgelse sætter fokus på de første studenter, deres oplevelser med faget og deres tanker om fremtiden. Undersøgelsen sætter specielt fokus på studenternes studievalg og på hvilken måde de ser deres fremtid indenfor geofagene.Undersøgelsen viser at eleverne generelt er interesseret i at forfølge en naturvidenskabelig retning i fremtiden. 68% af eleverne i undersøgelsen overvejer at starte på en teknisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse enten til september 2015 eller i løbet af de næste år. Heraf overvejer næsten halvdelen en geofaglig videregående uddannelse. Elevernes beskrivelse af faget som aktuelt, problemorienteret og praktisk giver nogle af svarene på hvorfor en stor andel af eleverne overvejer en fremtid indenfor geofagene.
M3 - Rapport
T3 - IND's Skriftserie
BT - Geovidenskab
PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
CY - København
ER -
ID: 148194170