Governing Interdisciplinarity: Stakes and Translations of Interdisciplinarity in Danish High School education

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Dokumenter

Denne afhandling undersøger styring af tværfaglighed i det danske gymnasium. Dens afsæt er gymnasiereformen i 2005 og de kritikker introduktionen af tværfaglighed affødte. Med et fokus på, hvad der karakteriserer den særlige konfiguration af tværfaglighed, der opstod i kølvandet på denne reform, stiller afhandlingen skarpt på de indsatser og translationer, betingelser og transformationer, der blev forbundet i dens praktiske styring. Det gør den gennem historiske og etnografiske undersøgelser af de ideer, praktiske arrangementer og teknikker, der var karakterisk hvordan tværfaglighed blev konfigureret efter 2005.
Bidragets oversatte titelStyring af tværfaglighed: Indsatser og translationer af tværfaglighed i gymnasiet
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagCopenhagen Business School [Phd]
Antal sider281
ISBN (Trykt)9788793956322
ISBN (Elektronisk)9788793956339
StatusUdgivet - 2020
Eksternt udgivetJa
NavnUden navn
Nummer11.2020
ISSN0906-6934

ID: 301133740