Governing Interdisciplinarity: Stakes and Translations of Interdisciplinarity in Danish High School education
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Dokumenter
- marie-larsen-ryberg-phd-series-11-2020
Forlagets udgivne version, 1,06 MB, PDF-dokument
Denne afhandling undersøger styring af tværfaglighed i det danske gymnasium. Dens afsæt er gymnasiereformen i 2005 og de kritikker introduktionen af tværfaglighed affødte. Med et fokus på, hvad der karakteriserer den særlige konfiguration af tværfaglighed, der opstod i kølvandet på denne reform, stiller afhandlingen skarpt på de indsatser og translationer, betingelser og transformationer, der blev forbundet i dens praktiske styring. Det gør den gennem historiske og etnografiske undersøgelser af de ideer, praktiske arrangementer og teknikker, der var karakterisk hvordan tværfaglighed blev konfigureret efter 2005.
Bidragets oversatte titel | Styring af tværfaglighed: Indsatser og translationer af tværfaglighed i gymnasiet |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
---|---|
Forlag | Copenhagen Business School [Phd] |
Antal sider | 281 |
ISBN (Trykt) | 9788793956322 |
ISBN (Elektronisk) | 9788793956339 |
Status | Udgivet - 2020 |
Eksternt udgivet | Ja |
Navn | Uden navn |
---|---|
Nummer | 11.2020 |
ISSN | 0906-6934 |
ID: 301133740