Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet? / Jensen, Ane; Sølberg, Jan.

I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Nr. 2012 - 1, 01.03.2012, s. 66-83.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Jensen, A & Sølberg, J 2012, 'Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?', MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, nr. 2012 - 1, s. 66-83.

APA

Jensen, A., & Sølberg, J. (2012). Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet? MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, (2012 - 1), 66-83.

Vancouver

Jensen A, Sølberg J. Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet? MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2012 mar. 1;(2012 - 1):66-83.

Author

Jensen, Ane ; Sølberg, Jan. / Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?. I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2012 ; Nr. 2012 - 1. s. 66-83.

Bibtex

@article{913b2c5f79a844cda01702ec8b5f0301,
title = "Hvad kan vi l{\ae}re af Science-kommuneprojektet?",
abstract = "En fjerdedel af landets kommuner indgik i Science-kommuneprojektet, som blev afsluttet i for{\aa}ret 2011. Kommunerne havde udvikling af naturfagsomr{\aa}det som fokusomr{\aa}de, og de vigtigste erfaringer fra projektet pr{\ae}senteres her. Ud fra en analyse af data indsamlet gennem hele projektet, stiller vi skarpt p{\aa} fem cases, og bruger dem til at understrege to vigtige elementer, som vi kan l{\ae}re af fra Science-kommuneprojektet. Elementerne er en udbredt politisk forankring af naturfagsindsatsen og etableringen af et koordinerende netv{\ae}rk i kommunen. Disse to elementer syntes at v{\ae}re gennemg{\aa}ende tr{\ae}k fra de Science-kommuner, som oplevede forandringer i m{\aa}den, man arbejde med naturfagene i kommunen.",
author = "Ane Jensen and Jan S{\o}lberg",
year = "2012",
month = mar,
day = "1",
language = "Dansk",
pages = "66--83",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2012 - 1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?

AU - Jensen, Ane

AU - Sølberg, Jan

PY - 2012/3/1

Y1 - 2012/3/1

N2 - En fjerdedel af landets kommuner indgik i Science-kommuneprojektet, som blev afsluttet i foråret 2011. Kommunerne havde udvikling af naturfagsområdet som fokusområde, og de vigtigste erfaringer fra projektet præsenteres her. Ud fra en analyse af data indsamlet gennem hele projektet, stiller vi skarpt på fem cases, og bruger dem til at understrege to vigtige elementer, som vi kan lære af fra Science-kommuneprojektet. Elementerne er en udbredt politisk forankring af naturfagsindsatsen og etableringen af et koordinerende netværk i kommunen. Disse to elementer syntes at være gennemgående træk fra de Science-kommuner, som oplevede forandringer i måden, man arbejde med naturfagene i kommunen.

AB - En fjerdedel af landets kommuner indgik i Science-kommuneprojektet, som blev afsluttet i foråret 2011. Kommunerne havde udvikling af naturfagsområdet som fokusområde, og de vigtigste erfaringer fra projektet præsenteres her. Ud fra en analyse af data indsamlet gennem hele projektet, stiller vi skarpt på fem cases, og bruger dem til at understrege to vigtige elementer, som vi kan lære af fra Science-kommuneprojektet. Elementerne er en udbredt politisk forankring af naturfagsindsatsen og etableringen af et koordinerende netværk i kommunen. Disse to elementer syntes at være gennemgående træk fra de Science-kommuner, som oplevede forandringer i måden, man arbejde med naturfagene i kommunen.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 66

EP - 83

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2012 - 1

ER -

ID: 34254962