Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet? / Jensen, Ane; Sølberg, Jan.
I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Nr. 2012 - 1, 01.03.2012, s. 66-83.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Hvad kan vi lære af Science-kommuneprojektet?
AU - Jensen, Ane
AU - Sølberg, Jan
PY - 2012/3/1
Y1 - 2012/3/1
N2 - En fjerdedel af landets kommuner indgik i Science-kommuneprojektet, som blev afsluttet i foråret 2011. Kommunerne havde udvikling af naturfagsområdet som fokusområde, og de vigtigste erfaringer fra projektet præsenteres her. Ud fra en analyse af data indsamlet gennem hele projektet, stiller vi skarpt på fem cases, og bruger dem til at understrege to vigtige elementer, som vi kan lære af fra Science-kommuneprojektet. Elementerne er en udbredt politisk forankring af naturfagsindsatsen og etableringen af et koordinerende netværk i kommunen. Disse to elementer syntes at være gennemgående træk fra de Science-kommuner, som oplevede forandringer i måden, man arbejde med naturfagene i kommunen.
AB - En fjerdedel af landets kommuner indgik i Science-kommuneprojektet, som blev afsluttet i foråret 2011. Kommunerne havde udvikling af naturfagsområdet som fokusområde, og de vigtigste erfaringer fra projektet præsenteres her. Ud fra en analyse af data indsamlet gennem hele projektet, stiller vi skarpt på fem cases, og bruger dem til at understrege to vigtige elementer, som vi kan lære af fra Science-kommuneprojektet. Elementerne er en udbredt politisk forankring af naturfagsindsatsen og etableringen af et koordinerende netværk i kommunen. Disse to elementer syntes at være gennemgående træk fra de Science-kommuner, som oplevede forandringer i måden, man arbejde med naturfagene i kommunen.
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 66
EP - 83
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 2012 - 1
ER -
ID: 34254962