Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Standard
Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år? / Sølberg, Jan; Waaddegaard, Nina Holst.
I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2019, Nr. 2, 2019, s. 31 - 48.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år?
AU - Sølberg, Jan
AU - Waaddegaard, Nina Holst
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - Denne artikel præsenterer de væsentligste resultater af en omfattende kortlægning af engineering (og lignende) indsatser i den danske grundskole gennem de sidste ti år. I artiklen anlægges et bredt perspektiv på hvordan engineering kan forstås i en dansk sammenhæng. I alt 582 indsatser indgik i undersøgelsen, og 32 af disse blev analyseret grundigt for gennemgående tematikker. Artiklen fokuserer på udvalgte resultater fra kortlægningen som er opdelt i afsnit der beskriver hvordan engineering berører henholdsvis elever og lærere. Artiklen indeholder desuden konkrete anbefalinger til naturfagslærere og projektmagere der beskæftiger sig med engineering.
AB - Denne artikel præsenterer de væsentligste resultater af en omfattende kortlægning af engineering (og lignende) indsatser i den danske grundskole gennem de sidste ti år. I artiklen anlægges et bredt perspektiv på hvordan engineering kan forstås i en dansk sammenhæng. I alt 582 indsatser indgik i undersøgelsen, og 32 af disse blev analyseret grundigt for gennemgående tematikker. Artiklen fokuserer på udvalgte resultater fra kortlægningen som er opdelt i afsnit der beskriver hvordan engineering berører henholdsvis elever og lærere. Artiklen indeholder desuden konkrete anbefalinger til naturfagslærere og projektmagere der beskæftiger sig med engineering.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 2019
SP - 31
EP - 48
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 2
ER -
ID: 227692705