Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år? / Sølberg, Jan; Waaddegaard, Nina Holst.

I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2019, Nr. 2, 2019, s. 31 - 48.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Sølberg, J & Waaddegaard, NH 2019, 'Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år?', MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, bind 2019, nr. 2, s. 31 - 48. <https://tidsskrift.dk/mona/article/view/114696/163240>

APA

Sølberg, J., & Waaddegaard, N. H. (2019). Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år? MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2019(2), 31 - 48. https://tidsskrift.dk/mona/article/view/114696/163240

Vancouver

Sølberg J, Waaddegaard NH. Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år? MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2019;2019(2):31 - 48.

Author

Sølberg, Jan ; Waaddegaard, Nina Holst. / Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år?. I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2019 ; Bind 2019, Nr. 2. s. 31 - 48.

Bibtex

@article{6928ec35c3814ac7b827a23bf7d0817f,
title = "Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti {\aa}r?",
abstract = "Denne artikel pr{\ae}senterer de v{\ae}sentligste resultater af en omfattende kortl{\ae}gning af engineering (og lignende) indsatser i den danske grundskole gennem de sidste ti {\aa}r. I artiklen anl{\ae}gges et bredt perspektiv p{\aa} hvordan engineering kan forst{\aa}s i en dansk sammenh{\ae}ng. I alt 582 indsatser indgik i unders{\o}gelsen, og 32 af disse blev analyseret grundigt for gennemg{\aa}ende tematikker. Artiklen fokuserer p{\aa} udvalgte resultater fra kortl{\ae}gningen som er opdelt i afsnit der beskriver hvordan engineering ber{\o}rer henholdsvis elever og l{\ae}rere. Artiklen indeholder desuden konkrete anbefalinger til naturfagsl{\ae}rere og projektmagere der besk{\ae}ftiger sig med engineering. ",
author = "Jan S{\o}lberg and Waaddegaard, {Nina Holst}",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "2019",
pages = "31 -- 48",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste ti år?

AU - Sølberg, Jan

AU - Waaddegaard, Nina Holst

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Denne artikel præsenterer de væsentligste resultater af en omfattende kortlægning af engineering (og lignende) indsatser i den danske grundskole gennem de sidste ti år. I artiklen anlægges et bredt perspektiv på hvordan engineering kan forstås i en dansk sammenhæng. I alt 582 indsatser indgik i undersøgelsen, og 32 af disse blev analyseret grundigt for gennemgående tematikker. Artiklen fokuserer på udvalgte resultater fra kortlægningen som er opdelt i afsnit der beskriver hvordan engineering berører henholdsvis elever og lærere. Artiklen indeholder desuden konkrete anbefalinger til naturfagslærere og projektmagere der beskæftiger sig med engineering.

AB - Denne artikel præsenterer de væsentligste resultater af en omfattende kortlægning af engineering (og lignende) indsatser i den danske grundskole gennem de sidste ti år. I artiklen anlægges et bredt perspektiv på hvordan engineering kan forstås i en dansk sammenhæng. I alt 582 indsatser indgik i undersøgelsen, og 32 af disse blev analyseret grundigt for gennemgående tematikker. Artiklen fokuserer på udvalgte resultater fra kortlægningen som er opdelt i afsnit der beskriver hvordan engineering berører henholdsvis elever og lærere. Artiklen indeholder desuden konkrete anbefalinger til naturfagslærere og projektmagere der beskæftiger sig med engineering.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2019

SP - 31

EP - 48

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2

ER -

ID: 227692705