Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Standard
Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab? / Ulriksen, Lars.
Uddannelse og udfordringer til alle: - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010. København : Undervisningsministeriet, 2010. s. 58-61.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?
AU - Ulriksen, Lars
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - Artiklen præsenterer væsentlige pointer fra et forskningsprojekt om de vanskeligheder gymnasiefremmede (dvs. gymnasieelever hvis forældre ikke selv har en gymnasial uddannelse) møder i gymnasiet. En væsentlig vanskelighed består i at forstå kriterier for, hvad man skal gøre og lære som elev, og artiklen peger her på feedback som et væsentlig fokusområde. Artiklen peger også på, at det er vigtigt at lægge vægt på formativ feedback (dvs. feedback som peger fremad, og giver eleven ideer om, hvordan det videre arbejde skal prioriteres), frem for summativ feedback, som kigger bagud og bedømmer hidtidigt arbejde.
AB - Artiklen præsenterer væsentlige pointer fra et forskningsprojekt om de vanskeligheder gymnasiefremmede (dvs. gymnasieelever hvis forældre ikke selv har en gymnasial uddannelse) møder i gymnasiet. En væsentlig vanskelighed består i at forstå kriterier for, hvad man skal gøre og lære som elev, og artiklen peger her på feedback som et væsentlig fokusområde. Artiklen peger også på, at det er vigtigt at lægge vægt på formativ feedback (dvs. feedback som peger fremad, og giver eleven ideer om, hvordan det videre arbejde skal prioriteres), frem for summativ feedback, som kigger bagud og bedømmer hidtidigt arbejde.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-603-2899-2
SP - 58
EP - 61
BT - Uddannelse og udfordringer til alle
PB - Undervisningsministeriet
CY - København
ER -
ID: 22268426