Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole? / Mortensen, Marianne Foss.

I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, 2008, s. 46-60.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Mortensen, MF 2008, 'Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?', MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, s. 46-60.

APA

Mortensen, M. F. (2008). Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole? MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, 46-60.

Vancouver

Mortensen MF. Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole? MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2008;46-60.

Author

Mortensen, Marianne Foss. / Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?. I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 2008 ; s. 46-60.

Bibtex

@article{ea281110e91d11dcbee902004c4f4f50,
title = "Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?",
abstract = "Skoleelever er en vigtig del af museers m{\aa}lgruppe, men der er en kl{\o}ft mellem skolel{\ae}reresom har behov for et dokumenterbart l{\ae}ringsudbytte for deres elever, og museer for hvem den frieopdagelse og udforskning er kernev{\ae}rdier. Kan opgaveark bygge bro over denne kl{\o}ft? Her unders{\o}gestre udvalgte problemstillinger i forbindelse med design af opgaveark ved hj{\ae}lp af en analyse afet eksisterende opgaveark og en efterf{\o}lgende observation af brugen af det p{\aa}g{\ae}ldende ark. Resultaterne,som er et uddrag af en st{\o}rre unders{\o}gelse, viser at omhyggeligt designede opgaveark kanim{\o}dekomme b{\aa}de skolel{\ae}reres behov og museers identiteter. Projektet er beskrevet i sin helhed iMortensen & Smart (2007).",
author = "Mortensen, {Marianne Foss}",
year = "2008",
language = "Dansk",
pages = "46--60",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Kan opgaveark bygge bro mellem museum og skole?

AU - Mortensen, Marianne Foss

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Skoleelever er en vigtig del af museers målgruppe, men der er en kløft mellem skolelæreresom har behov for et dokumenterbart læringsudbytte for deres elever, og museer for hvem den frieopdagelse og udforskning er kerneværdier. Kan opgaveark bygge bro over denne kløft? Her undersøgestre udvalgte problemstillinger i forbindelse med design af opgaveark ved hjælp af en analyse afet eksisterende opgaveark og en efterfølgende observation af brugen af det pågældende ark. Resultaterne,som er et uddrag af en større undersøgelse, viser at omhyggeligt designede opgaveark kanimødekomme både skolelæreres behov og museers identiteter. Projektet er beskrevet i sin helhed iMortensen & Smart (2007).

AB - Skoleelever er en vigtig del af museers målgruppe, men der er en kløft mellem skolelæreresom har behov for et dokumenterbart læringsudbytte for deres elever, og museer for hvem den frieopdagelse og udforskning er kerneværdier. Kan opgaveark bygge bro over denne kløft? Her undersøgestre udvalgte problemstillinger i forbindelse med design af opgaveark ved hjælp af en analyse afet eksisterende opgaveark og en efterfølgende observation af brugen af det pågældende ark. Resultaterne,som er et uddrag af en større undersøgelse, viser at omhyggeligt designede opgaveark kanimødekomme både skolelæreres behov og museers identiteter. Projektet er beskrevet i sin helhed iMortensen & Smart (2007).

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 46

EP - 60

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

ER -

ID: 2982719