Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS? / Sølberg, Jan; Bundsgaard, Jeppe; Højgaard, Tomas.

I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2015, Nr. 2, 2015, s. 46-59.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Sølberg, J, Bundsgaard, J & Højgaard, T 2015, 'Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS?', MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, bind 2015, nr. 2, s. 46-59.

APA

Sølberg, J., Bundsgaard, J., & Højgaard, T. (2015). Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS? MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2015(2), 46-59.

Vancouver

Sølberg J, Bundsgaard J, Højgaard T. Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS? MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015;2015(2):46-59.

Author

Sølberg, Jan ; Bundsgaard, Jeppe ; Højgaard, Tomas. / Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS?. I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015 ; Bind 2015, Nr. 2. s. 46-59.

Bibtex

@article{3c7d8b3877f448ee920ce59d3c2632ca,
title = "Kompetencem{\aa}l i praksis – hvad har vi l{\ae}rt af KOMPIS?",
abstract = "KOMPIS var et kombineret forsknings- og udviklingsprojekt, som l{\o}b fra 2009 til 2012. Projektet foregik i et produktivt samarbejde mellem l{\ae}rere, forskere og professionsh{\o}jskolekonsulententer omkring kompetencem{\aa}lsstyring af matematik-, dansk- og naturfagsundervisningen i grundskolens {\ae}ldste klasser. Resultaterne af samarbejdet inkluderede udvikling af modeller, begreber og praksisformer som opstod af l{\ae}rernes l{\o}bende eksperimenter med kompetencem{\aa}lsstyret undervisning. Erfaringerne fra projektet bidrager til vores forst{\aa}else af kompetenceorienteret undervisning, som kan hj{\ae}lpe l{\ae}rere i grundskolen med at indfri kravene og potentialerne i Forenklede F{\ae}lles M{\aa}l i den danske folkeskole.",
author = "Jan S{\o}lberg and Jeppe Bundsgaard and Tomas H{\o}jgaard",
year = "2015",
language = "Dansk",
volume = "2015",
pages = "46--59",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Kompetencemål i praksis – hvad har vi lært af KOMPIS?

AU - Sølberg, Jan

AU - Bundsgaard, Jeppe

AU - Højgaard, Tomas

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - KOMPIS var et kombineret forsknings- og udviklingsprojekt, som løb fra 2009 til 2012. Projektet foregik i et produktivt samarbejde mellem lærere, forskere og professionshøjskolekonsulententer omkring kompetencemålsstyring af matematik-, dansk- og naturfagsundervisningen i grundskolens ældste klasser. Resultaterne af samarbejdet inkluderede udvikling af modeller, begreber og praksisformer som opstod af lærernes løbende eksperimenter med kompetencemålsstyret undervisning. Erfaringerne fra projektet bidrager til vores forståelse af kompetenceorienteret undervisning, som kan hjælpe lærere i grundskolen med at indfri kravene og potentialerne i Forenklede Fælles Mål i den danske folkeskole.

AB - KOMPIS var et kombineret forsknings- og udviklingsprojekt, som løb fra 2009 til 2012. Projektet foregik i et produktivt samarbejde mellem lærere, forskere og professionshøjskolekonsulententer omkring kompetencemålsstyring af matematik-, dansk- og naturfagsundervisningen i grundskolens ældste klasser. Resultaterne af samarbejdet inkluderede udvikling af modeller, begreber og praksisformer som opstod af lærernes løbende eksperimenter med kompetencemålsstyret undervisning. Erfaringerne fra projektet bidrager til vores forståelse af kompetenceorienteret undervisning, som kan hjælpe lærere i grundskolen med at indfri kravene og potentialerne i Forenklede Fælles Mål i den danske folkeskole.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2015

SP - 46

EP - 59

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2

ER -

ID: 141907915