Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere. / Jessen, Britta Eyrich; Winsløw, Carl.

I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2017, Nr. 3, 2017, s. 39-59.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Jessen, BE & Winsløw, C 2017, 'Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere', MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, bind 2017, nr. 3, s. 39-59.

APA

Jessen, B. E., & Winsløw, C. (2017). Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2017(3), 39-59.

Vancouver

Jessen BE, Winsløw C. Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2017;2017(3):39-59.

Author

Jessen, Britta Eyrich ; Winsløw, Carl. / Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere. I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2017 ; Bind 2017, Nr. 3. s. 39-59.

Bibtex

@article{94d18911520743988d9898866ea1ceff,
title = "Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for l{\ae}rere",
abstract = "Denne artikel pr{\ae}senterer de fagdidaktiske id{\'e}er, der er omdrejningspunkt for aktiviteterne i projektet ”Matematikbroen – overgang fra Grundskole til Gymnasium”. Projektet er baseret p{\aa} begreber fra den Antropologiske Teori for Didaktik (ATD), hvor s{\ae}rligt begrebet matematisk ”teknik” er blevet brugt til at identificere, hvilke faglige elementer, der volder eleverne udfordringer i overgangen. Samme begreb blev brugt i tilrettel{\ae}ggelsen af efteruddannelse af l{\ae}rerne med det form{\aa}l, at skabe en bedre overgang i matematik for eleverne. I denne artikel vil vi pr{\ae}sentere hvordan teknikbegrebet er blevet brugt i design af et efteruddannelsestilbud samt undervisningsmaterialer til brug i grundskolens afsluttende klassetrin",
author = "Jessen, {Britta Eyrich} and Carl Winsl{\o}w",
year = "2017",
language = "Dansk",
volume = "2017",
pages = "39--59",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere

AU - Jessen, Britta Eyrich

AU - Winsløw, Carl

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Denne artikel præsenterer de fagdidaktiske idéer, der er omdrejningspunkt for aktiviteterne i projektet ”Matematikbroen – overgang fra Grundskole til Gymnasium”. Projektet er baseret på begreber fra den Antropologiske Teori for Didaktik (ATD), hvor særligt begrebet matematisk ”teknik” er blevet brugt til at identificere, hvilke faglige elementer, der volder eleverne udfordringer i overgangen. Samme begreb blev brugt i tilrettelæggelsen af efteruddannelse af lærerne med det formål, at skabe en bedre overgang i matematik for eleverne. I denne artikel vil vi præsentere hvordan teknikbegrebet er blevet brugt i design af et efteruddannelsestilbud samt undervisningsmaterialer til brug i grundskolens afsluttende klassetrin

AB - Denne artikel præsenterer de fagdidaktiske idéer, der er omdrejningspunkt for aktiviteterne i projektet ”Matematikbroen – overgang fra Grundskole til Gymnasium”. Projektet er baseret på begreber fra den Antropologiske Teori for Didaktik (ATD), hvor særligt begrebet matematisk ”teknik” er blevet brugt til at identificere, hvilke faglige elementer, der volder eleverne udfordringer i overgangen. Samme begreb blev brugt i tilrettelæggelsen af efteruddannelse af lærerne med det formål, at skabe en bedre overgang i matematik for eleverne. I denne artikel vil vi præsentere hvordan teknikbegrebet er blevet brugt i design af et efteruddannelsestilbud samt undervisningsmaterialer til brug i grundskolens afsluttende klassetrin

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2017

SP - 39

EP - 59

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 3

ER -

ID: 182487410