Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Standard
Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere. / Jessen, Britta Eyrich; Winsløw, Carl.
I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2017, Nr. 3, 2017, s. 39-59.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Matematikbroen: brobygning for elever gennem efteruddannelse for lærere
AU - Jessen, Britta Eyrich
AU - Winsløw, Carl
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - Denne artikel præsenterer de fagdidaktiske idéer, der er omdrejningspunkt for aktiviteterne i projektet ”Matematikbroen – overgang fra Grundskole til Gymnasium”. Projektet er baseret på begreber fra den Antropologiske Teori for Didaktik (ATD), hvor særligt begrebet matematisk ”teknik” er blevet brugt til at identificere, hvilke faglige elementer, der volder eleverne udfordringer i overgangen. Samme begreb blev brugt i tilrettelæggelsen af efteruddannelse af lærerne med det formål, at skabe en bedre overgang i matematik for eleverne. I denne artikel vil vi præsentere hvordan teknikbegrebet er blevet brugt i design af et efteruddannelsestilbud samt undervisningsmaterialer til brug i grundskolens afsluttende klassetrin
AB - Denne artikel præsenterer de fagdidaktiske idéer, der er omdrejningspunkt for aktiviteterne i projektet ”Matematikbroen – overgang fra Grundskole til Gymnasium”. Projektet er baseret på begreber fra den Antropologiske Teori for Didaktik (ATD), hvor særligt begrebet matematisk ”teknik” er blevet brugt til at identificere, hvilke faglige elementer, der volder eleverne udfordringer i overgangen. Samme begreb blev brugt i tilrettelæggelsen af efteruddannelse af lærerne med det formål, at skabe en bedre overgang i matematik for eleverne. I denne artikel vil vi præsentere hvordan teknikbegrebet er blevet brugt i design af et efteruddannelsestilbud samt undervisningsmaterialer til brug i grundskolens afsluttende klassetrin
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 2017
SP - 39
EP - 59
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 3
ER -
ID: 182487410