Matematikudredningen: Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

Matematikudredningen : Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov. / Jessen, Britta Eyrich; Holm, Christine; Winsløw, Carl.

København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 68 s. (IND's Skriftserie; Nr. 42, Bind 2015).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

Jessen, BE, Holm, C & Winsløw, C 2015, Matematikudredningen: Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov. IND's Skriftserie, nr. 42, bind 2015, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, København. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/2015-42/Matematikudredningen-web.pdf>

APA

Jessen, B. E., Holm, C., & Winsløw, C. (2015). Matematikudredningen: Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. IND's Skriftserie Bind 2015 Nr. 42 https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/2015-42/Matematikudredningen-web.pdf

Vancouver

Jessen BE, Holm C, Winsløw C. Matematikudredningen: Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov. København: Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 68 s. (IND's Skriftserie; Nr. 42, Bind 2015).

Author

Jessen, Britta Eyrich ; Holm, Christine ; Winsløw, Carl. / Matematikudredningen : Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov. København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 68 s. (IND's Skriftserie; Nr. 42, Bind 2015).

Bibtex

@book{cdae272070d34a009edc7bbfc983de24,
title = "Matematikudredningen: Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov",
abstract = "Udredningen af matematikfaget på de gymnasiale uddannelser er et arbejde som Institut for Naturfagenes Didaktik ved K{\o}benhavns Universitet har påtaget sig på baggrund af et opl{\ae}g fra de tre fagkonsulenter for matematik på STX & HF, HHX og HTX. Fagkonsulenternes opl{\ae}g tager udgangspunkt i erkendelsen af at ”matematikfagets identitet og formål er under pres set i lyset af IT-­udviklingen og udviklingen i elevrekrutteringen til de gymnasiale uddannelser, hvorfor der efterlyses en faglig udredning med fokus på områderne: fagets kerneområder – faglige mål og arbejdsmetoder, l{\ae}rernes faglige og p{\ae}dagogiske kompetencer, elevmotivation, de faglige resultater, fagets rolle i fagsamarbejde samt lokal udvikling og udviklingsprojekter”.",
keywords = "Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet, Gymnasiet, Matematik, Undervisning, Evaluering",
author = "Jessen, {Britta Eyrich} and Christine Holm and Carl Winsl{\o}w",
year = "2015",
month = oct,
day = "22",
language = "Dansk",
series = "IND's Skriftserie",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "42",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Matematikudredningen

T2 - Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov

AU - Jessen, Britta Eyrich

AU - Holm, Christine

AU - Winsløw, Carl

PY - 2015/10/22

Y1 - 2015/10/22

N2 - Udredningen af matematikfaget på de gymnasiale uddannelser er et arbejde som Institut for Naturfagenes Didaktik ved Københavns Universitet har påtaget sig på baggrund af et oplæg fra de tre fagkonsulenter for matematik på STX & HF, HHX og HTX. Fagkonsulenternes oplæg tager udgangspunkt i erkendelsen af at ”matematikfagets identitet og formål er under pres set i lyset af IT-­udviklingen og udviklingen i elevrekrutteringen til de gymnasiale uddannelser, hvorfor der efterlyses en faglig udredning med fokus på områderne: fagets kerneområder – faglige mål og arbejdsmetoder, lærernes faglige og pædagogiske kompetencer, elevmotivation, de faglige resultater, fagets rolle i fagsamarbejde samt lokal udvikling og udviklingsprojekter”.

AB - Udredningen af matematikfaget på de gymnasiale uddannelser er et arbejde som Institut for Naturfagenes Didaktik ved Københavns Universitet har påtaget sig på baggrund af et oplæg fra de tre fagkonsulenter for matematik på STX & HF, HHX og HTX. Fagkonsulenternes oplæg tager udgangspunkt i erkendelsen af at ”matematikfagets identitet og formål er under pres set i lyset af IT-­udviklingen og udviklingen i elevrekrutteringen til de gymnasiale uddannelser, hvorfor der efterlyses en faglig udredning med fokus på områderne: fagets kerneområder – faglige mål og arbejdsmetoder, lærernes faglige og pædagogiske kompetencer, elevmotivation, de faglige resultater, fagets rolle i fagsamarbejde samt lokal udvikling og udviklingsprojekter”.

KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet

KW - Gymnasiet

KW - Matematik

KW - Undervisning

KW - Evaluering

M3 - Rapport

T3 - IND's Skriftserie

BT - Matematikudredningen

PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

CY - København

ER -

ID: 147614525