Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende? / Ulriksen, Lars.

I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2013, Nr. 2013-3, 09.2013, s. 44-63.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Ulriksen, L 2013, 'Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende?', MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, bind 2013, nr. 2013-3, s. 44-63.

APA

Ulriksen, L. (2013). Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende? MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, 2013(2013-3), 44-63.

Vancouver

Ulriksen L. Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende? MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2013 sep.;2013(2013-3):44-63.

Author

Ulriksen, Lars. / Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende?. I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2013 ; Bind 2013, Nr. 2013-3. s. 44-63.

Bibtex

@article{1cb2fde13ec54c4984619d2a7c641e8e,
title = "Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er sv{\ae}rt for nye universitetsstuderende?",
abstract = "Gymnasiet skal udvikle studenternes studiekompetencer. P{\aa} baggrund af en sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelse blandt f{\o}rste{\aa}rsstuderende p{\aa} Det Naturvidenskabelige Fakultet ved K{\o}benhavns Universitet argumenterer artiklen for at de studerende ikke oplever det faglige niveau som den st{\o}rste vanskelighed. Vanskelighederne vedr{\o}rer is{\ae}r studieteknik, organiseringen af deres tid, men ogs{\aa} at kunne koncentrere sig og at kunne overskue st{\o}rre tekstm{\ae}ngder. Det er vanskeligheder som bl.a. bunder i forskelle mellem gymnasiet og universitetet mht. tidsstrukturer og undervisningsmaterialer. Disse studieteknikker er imidlertid forbundet med det faglige indhold. Det vil derfor v{\ae}re en fordel at f{\o}rste{\aa}rsundervisningen t{\ae}nker studieteknik ind som en integreret del af den faglige undervisning. ",
author = "Lars Ulriksen",
year = "2013",
month = sep,
language = "Dansk",
volume = "2013",
pages = "44--63",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "2013-3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Naturvidenskabelige studiekompetencer. Hvad er svært for nye universitetsstuderende?

AU - Ulriksen, Lars

PY - 2013/9

Y1 - 2013/9

N2 - Gymnasiet skal udvikle studenternes studiekompetencer. På baggrund af en spørgeskemaundersøgelse blandt førsteårsstuderende på Det Naturvidenskabelige Fakultet ved Københavns Universitet argumenterer artiklen for at de studerende ikke oplever det faglige niveau som den største vanskelighed. Vanskelighederne vedrører især studieteknik, organiseringen af deres tid, men også at kunne koncentrere sig og at kunne overskue større tekstmængder. Det er vanskeligheder som bl.a. bunder i forskelle mellem gymnasiet og universitetet mht. tidsstrukturer og undervisningsmaterialer. Disse studieteknikker er imidlertid forbundet med det faglige indhold. Det vil derfor være en fordel at førsteårsundervisningen tænker studieteknik ind som en integreret del af den faglige undervisning.

AB - Gymnasiet skal udvikle studenternes studiekompetencer. På baggrund af en spørgeskemaundersøgelse blandt førsteårsstuderende på Det Naturvidenskabelige Fakultet ved Københavns Universitet argumenterer artiklen for at de studerende ikke oplever det faglige niveau som den største vanskelighed. Vanskelighederne vedrører især studieteknik, organiseringen af deres tid, men også at kunne koncentrere sig og at kunne overskue større tekstmængder. Det er vanskeligheder som bl.a. bunder i forskelle mellem gymnasiet og universitetet mht. tidsstrukturer og undervisningsmaterialer. Disse studieteknikker er imidlertid forbundet med det faglige indhold. Det vil derfor være en fordel at førsteårsundervisningen tænker studieteknik ind som en integreret del af den faglige undervisning.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2013

SP - 44

EP - 63

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

IS - 2013-3

ER -

ID: 50115933