Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og
gennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen er
udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes
perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
gennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen er
udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes
perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | LearningTech |
Vol/bind | 6 |
Sider (fra-til) | 200-227 |
Status | Udgivet - 2019 |
Eksternt udgivet | Ja |
Links
- https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel9.pdf
Forlagets udgivne version
ID: 231957675