Policy Aspects: How to Change Practice and in What Direction
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ASSIST-ME-projektet har et dobbelt formål: (1) at tilvejebringe en forskningsbase om den effektive optagelse af formativ og summativ vurdering af forespørgselsbaseret, kompetenceorienteret videnskab, teknologi og matematik (STM) uddannelse og (2) at anvende Denne forskningsbase giver politikere og andre interessenter retningslinjer for at sikre, at evaluering forbedrer læring i STM-uddannelse. Dette kapitel beskriver, hvordan det andet mål, de politikorienterede aspekter, blev behandlet i ASSIST-ME. Det beskriver oprettelsen af nationale interessentpaneler (NSP) ved hjælp af social network analysis samt arbejdet og resultaterne af de nationale NSP'er. I et bredere perspektiv analyserer det, hvordan forskningsresultaterne har og kan påvirke STM-uddannelse, både uddannelsespraksis og det politiske klima og beslutninger om uddannelse. På dette tidspunkt går kapitlet ud over ASSIST-ME og trækker på andre projektoplevelser i hele Europa. Endelig fremlægges de politiske anbefalinger til transformationsprocessen baseret på ASSIST-ME-oplevelserne.
Bidragets oversatte titel | Politiske aspekter: Hvordan man kan ændre praksis og i hvilken retning |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Titel | Transforming Assessment : Through an Interplay Between Practice, Research and Policy |
Redaktører | Jens Dolin, Robert Evans |
Antal sider | 29 |
Vol/bind | 4 |
Udgivelsessted | Springer, Cham |
Forlag | Springer |
Publikationsdato | 2018 |
Udgave | 1 |
Sider | 249-278 |
Kapitel | 10 |
ISBN (Elektronisk) | 978-3-319-63248-3 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2018 |
Navn | Contributions from Science Education Research |
---|---|
Nummer | 1 |
Vol/bind | 4 |
ISSN | 2213-3623 |
ID: 186875957