Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning. / Christiansen, Frederik V.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 11, Nr. 21, 2016, s. 31-43.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Christiansen, FV 2016, 'Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , bind 11, nr. 21, s. 31-43. <http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/23910/21556>

APA

Christiansen, F. V. (2016). Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 11(21), 31-43. http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/23910/21556

Vancouver

Christiansen FV. Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2016;11(21):31-43.

Author

Christiansen, Frederik V. / Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2016 ; Bind 11, Nr. 21. s. 31-43.

Bibtex

@article{8e9d9add693445998c18bf8b996bcefb,
title = "Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning",
abstract = "Universiteternes stillingsstruktur har betydning for, hvordan universiteterne kan vare-tage undervisning og forskning – herunder sikre samspillet mellem hovedopgaverne. Artiklen kortl{\ae}gger, hvordan de 5 stillingscirkul{\ae}rer, der har v{\ae}ret fra 1994 til i dag, har f{\o}rt til forskydninger i ans{\ae}ttelsespraksis p{\aa} universiteterne i retning af relativt flere midlertidige stillinger med altovervejende fokus p{\aa} forskning. Det konkluderes, at der er behov for et fornyet politisk fokus p{\aa}, hvordan samspillet mellem forskning og undervisning kan styrkes, og p{\aa} at stillingsstrukturen er et vigtigt sted at s{\ae}tte ind.",
author = "Christiansen, {Frederik V}",
year = "2016",
language = "Dansk",
volume = "11",
pages = "31--43",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "21",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Stillingsstrukturens betydning for samspillet mellem forskning og undervisning

AU - Christiansen, Frederik V

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Universiteternes stillingsstruktur har betydning for, hvordan universiteterne kan vare-tage undervisning og forskning – herunder sikre samspillet mellem hovedopgaverne. Artiklen kortlægger, hvordan de 5 stillingscirkulærer, der har været fra 1994 til i dag, har ført til forskydninger i ansættelsespraksis på universiteterne i retning af relativt flere midlertidige stillinger med altovervejende fokus på forskning. Det konkluderes, at der er behov for et fornyet politisk fokus på, hvordan samspillet mellem forskning og undervisning kan styrkes, og på at stillingsstrukturen er et vigtigt sted at sætte ind.

AB - Universiteternes stillingsstruktur har betydning for, hvordan universiteterne kan vare-tage undervisning og forskning – herunder sikre samspillet mellem hovedopgaverne. Artiklen kortlægger, hvordan de 5 stillingscirkulærer, der har været fra 1994 til i dag, har ført til forskydninger i ansættelsespraksis på universiteterne i retning af relativt flere midlertidige stillinger med altovervejende fokus på forskning. Det konkluderes, at der er behov for et fornyet politisk fokus på, hvordan samspillet mellem forskning og undervisning kan styrkes, og på at stillingsstrukturen er et vigtigt sted at sætte ind.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 11

SP - 31

EP - 43

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 21

ER -

ID: 166475202