Undersøgelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Undersøgelsesbaseret undervisning : 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark. / Madsen, Lene Møller; Evans, Robert Harry; Bruun, Jesper.
I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 1, 2020, s. 26-45.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Undersøgelsesbaseret undervisning
T2 - 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark
AU - Madsen, Lene Møller
AU - Evans, Robert Harry
AU - Bruun, Jesper
PY - 2020
Y1 - 2020
N2 - Denne artikel giver et indblik i hvordan undervisere kan tilrettelægge og gennemføre undersøgelsesbaseret undervisning inden for naturfagene. Artiklen baserer sig på vores anvendelse af 6F-modellen i den naturfagsdidaktiske undervisning for kommende gymnasielærere vi er involveret i på Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen og brugen af 6F-modellen samt udfolder og didaktisk begrunder et konkret eksempel på et 6F-forløb målrettet fagene naturvidenskabeligt grundforløb og biologi. Med artiklen ønsker vi at øge kendskabet til 6F-modellen, dels for at kvalificere dialogen om undersøgelsesbaseret undervisning og dels for at udbrede anvendelsen af undersøgelsesbaseret undervisning i ungdomsuddannelserne.
AB - Denne artikel giver et indblik i hvordan undervisere kan tilrettelægge og gennemføre undersøgelsesbaseret undervisning inden for naturfagene. Artiklen baserer sig på vores anvendelse af 6F-modellen i den naturfagsdidaktiske undervisning for kommende gymnasielærere vi er involveret i på Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen og brugen af 6F-modellen samt udfolder og didaktisk begrunder et konkret eksempel på et 6F-forløb målrettet fagene naturvidenskabeligt grundforløb og biologi. Med artiklen ønsker vi at øge kendskabet til 6F-modellen, dels for at kvalificere dialogen om undersøgelsesbaseret undervisning og dels for at udbrede anvendelsen af undersøgelsesbaseret undervisning i ungdomsuddannelserne.
UR - https://tidsskrift.dk/mona/issue/view/8561
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 1
SP - 26
EP - 45
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
ER -
ID: 237187539