Undersøgelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Undersøgelsesbaseret undervisning : 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark. / Madsen, Lene Møller; Evans, Robert Harry; Bruun, Jesper.

I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 1, 2020, s. 26-45.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Madsen, LM, Evans, RH & Bruun, J 2020, 'Undersøgelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark', MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, bind 1, s. 26-45. <https://tidsskrift.dk/mona/issue/view/8561>

APA

Madsen, L. M., Evans, R. H., & Bruun, J. (2020). Undersøgelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, 1, 26-45. https://tidsskrift.dk/mona/issue/view/8561

Vancouver

Madsen LM, Evans RH, Bruun J. Undersøgelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark. MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2020;1:26-45.

Author

Madsen, Lene Møller ; Evans, Robert Harry ; Bruun, Jesper. / Undersøgelsesbaseret undervisning : 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark. I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2020 ; Bind 1. s. 26-45.

Bibtex

@article{892881e7813b4f53b79a2f56c7ed8836,
title = "Unders{\o}gelsesbaseret undervisning: 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark",
abstract = "Denne artikel giver et indblik i hvordan undervisere kan tilrettel{\ae}gge og gennemf{\o}re unders{\o}gelsesbaseret undervisning inden for naturfagene. Artiklen baserer sig p{\aa} vores anvendelse af 6F-modellen i den naturfagsdidaktiske undervisning for kommende gymnasiel{\ae}rere vi er involveret i p{\aa} K{\o}benhavns Universitet. Vi beskriver udviklingen og brugen af 6F-modellen samt udfolder og didaktisk begrunder et konkret eksempel p{\aa} et 6F-forl{\o}b m{\aa}lrettet fagene naturvidenskabeligt grundforl{\o}b og biologi. Med artiklen {\o}nsker vi at {\o}ge kendskabet til 6F-modellen, dels for at kvalificere dialogen om unders{\o}gelsesbaseret undervisning og dels for at udbrede anvendelsen af unders{\o}gelsesbaseret undervisning i ungdomsuddannelserne. ",
author = "Madsen, {Lene M{\o}ller} and Evans, {Robert Harry} and Jesper Bruun",
year = "2020",
language = "Dansk",
volume = "1",
pages = "26--45",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Undersøgelsesbaseret undervisning

T2 - 6F modellen, dens tilblivelse og udvikling i Danmark

AU - Madsen, Lene Møller

AU - Evans, Robert Harry

AU - Bruun, Jesper

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Denne artikel giver et indblik i hvordan undervisere kan tilrettelægge og gennemføre undersøgelsesbaseret undervisning inden for naturfagene. Artiklen baserer sig på vores anvendelse af 6F-modellen i den naturfagsdidaktiske undervisning for kommende gymnasielærere vi er involveret i på Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen og brugen af 6F-modellen samt udfolder og didaktisk begrunder et konkret eksempel på et 6F-forløb målrettet fagene naturvidenskabeligt grundforløb og biologi. Med artiklen ønsker vi at øge kendskabet til 6F-modellen, dels for at kvalificere dialogen om undersøgelsesbaseret undervisning og dels for at udbrede anvendelsen af undersøgelsesbaseret undervisning i ungdomsuddannelserne.

AB - Denne artikel giver et indblik i hvordan undervisere kan tilrettelægge og gennemføre undersøgelsesbaseret undervisning inden for naturfagene. Artiklen baserer sig på vores anvendelse af 6F-modellen i den naturfagsdidaktiske undervisning for kommende gymnasielærere vi er involveret i på Københavns Universitet. Vi beskriver udviklingen og brugen af 6F-modellen samt udfolder og didaktisk begrunder et konkret eksempel på et 6F-forløb målrettet fagene naturvidenskabeligt grundforløb og biologi. Med artiklen ønsker vi at øge kendskabet til 6F-modellen, dels for at kvalificere dialogen om undersøgelsesbaseret undervisning og dels for at udbrede anvendelsen af undersøgelsesbaseret undervisning i ungdomsuddannelserne.

UR - https://tidsskrift.dk/mona/issue/view/8561

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 1

SP - 26

EP - 45

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

ER -

ID: 237187539