Jan Sølberg

Jan Sølberg

Associate Professor

Member of:


    1. Published

      Validation of networks derived from snowball sampling of municipal science education actors

      von der Fehr, A., Sølberg, Jan & Bruun, Jesper, 2018, In: International Journal of Research and Method in Education. 41, 1, p. 38-52 15 p.

      Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    2. Published

      Undersøgelse af egen undervisning

      Sølberg, Jan, 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L., Jørgensen, P. S., Dolin, J. & Holten Ingerslev, G. (eds.). 1. udgave 2013 ed. Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 423-432

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    3. Published

      Udvikling af lokale naturfaglige kulturer: Forskningsenheden for matematikken og naturfagenes didaktik

      Sølberg, Jan, 2007, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 1 p.

      Research output: Book/ReportPh.D. thesisResearch

    4. Published
    5. Published

      To metaforer for læring og kompetenceorienteret undervisning

      Sølberg, Jan, 2020, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2020, 2, p. 7-22 16 p.

      Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    6. Published

      The importance of school science culture in science education: ESERA Summer School

      Sølberg, Jan, 2004.

      Research output: Contribution to conferencePaperResearchpeer-review

    7. Published

      Skolebaseret Udviklingsprojekt i Naturfagene (SUN): Afsluttende rapport for et fireårigt forløb 2014-2018

      Ågård, D., Sølberg, Jan, Nielsen, K., Krogh, L. B., Waaddegaard, Nina Holst & Hoffmann, S., 2018, Danske Science Gymnasier. 34 p.

      Research output: Book/ReportReportResearch

    8. Published

      Overser vi de mest oplagte udfordringer?

      Sølberg, Jan, 2022, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2022, 1, p. 86-89 4 p.

      Research output: Contribution to journalComment/debateResearch

    9. Published

      Nine meta-functions for science museums and science centres

      Achiam, Marianne & Sølberg, Jan, 2017, In: Museum Management and Curatorship. 32, 2, p. 123-143 21 p.

      Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    10. Published

      Naturklasseelevernes relationer til naturen: Udeundervisning i folkeskolen: Et case studie om en naturklasse på Rødkilde Skole i København og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på folkeskolens yngste klassetrin i perioden 2000-2003

      Andersen, A. M., Troelsen, R. P. & Sølberg, Jan, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et case studie om en naturklasse på Rødkilde Skole i København og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på folkeskolens yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). Museum Tusculanum, p. 122-158 37 p.

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Previous 1 2 3 4 5 Next

    ID: 16111653