Jan Sølberg
Associate Professor
- Published
Validation of networks derived from snowball sampling of municipal science education actors
von der Fehr, A., Sølberg, Jan & Bruun, Jesper, 2018, In: International Journal of Research and Method in Education. 41, 1, p. 38-52 15 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
Undersøgelse af egen undervisning
Sølberg, Jan, 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L., Jørgensen, P. S., Dolin, J. & Holten Ingerslev, G. (eds.). 1. udgave 2013 ed. Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 423-432Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Udvikling af lokale naturfaglige kulturer: Forskningsenheden for matematikken og naturfagenes didaktik
Sølberg, Jan, 2007, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 1 p.Research output: Book/Report › Ph.D. thesis › Research
- Published
- Published
To metaforer for læring og kompetenceorienteret undervisning
Sølberg, Jan, 2020, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2020, 2, p. 7-22 16 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
The importance of school science culture in science education: ESERA Summer School
Sølberg, Jan, 2004.Research output: Contribution to conference › Paper › Research › peer-review
- Published
Skolebaseret Udviklingsprojekt i Naturfagene (SUN): Afsluttende rapport for et fireårigt forløb 2014-2018
Ågård, D., Sølberg, Jan, Nielsen, K., Krogh, L. B., Waaddegaard, Nina Holst & Hoffmann, S., 2018, Danske Science Gymnasier. 34 p.Research output: Book/Report › Report › Research
- Published
Overser vi de mest oplagte udfordringer?
Sølberg, Jan, 2022, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2022, 1, p. 86-89 4 p.Research output: Contribution to journal › Comment/debate › Research
- Published
Nine meta-functions for science museums and science centres
Achiam, Marianne & Sølberg, Jan, 2017, In: Museum Management and Curatorship. 32, 2, p. 123-143 21 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
Naturklasseelevernes relationer til naturen: Udeundervisning i folkeskolen: Et case studie om en naturklasse på Rødkilde Skole i København og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på folkeskolens yngste klassetrin i perioden 2000-2003
Andersen, A. M., Troelsen, R. P. & Sølberg, Jan, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et case studie om en naturklasse på Rødkilde Skole i København og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på folkeskolens yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). Museum Tusculanum, p. 122-158 37 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
ID: 16111653
Most downloads
-
427
downloads
Building municipal support structures in science education: ESERA
Research output: Other contribution › Research
Published