Generiske kompetencer i naturfagene

Ph.d.-projekt

Med indførelse af det tværfaglige tema innovation og entreprenørskab i den danske folkeskole, skal lærere i naturfagene både forholde sig til det fagfaglige indhold såvel som mere generiske aspekter ved elevernes læring. Dette har vist sig at være en udfordring for mange lærere, hvorfor projektet vil undersøge; hvilke modsætninger og muligheder lærerne i folkeskolen oplever, når de skal realisere generiske kompetencemål i naturfagsundervisningen.


Samarbejdspartnere

Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole

Projektleder

Ph.d.-studerende Nina Holst Waaddegaard


Vejledere

Hovedvejleder: Lektor Jan Sølberg, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Bivejleder: Lektor Hanne Møller, Københavns Professionshøjskole


Projektperiode

 01.01.2018 – 20.04.2022