Hanne Andersen
Professor
- Udgivet
Epistemic dependence in contemporary science: Practices and malpractices
Andersen, Hanne, 2014, Science after the practice turn in the philosophy, history, and social studies of science. Soler, L., Zwart, S., Lynch, M. & Israel-Jost, V. (red.). New York: Routledge, s. 161-173Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Women in the history and philosophy of science: What we do and do not know
Andersen, Hanne, 2013, I: H O P O S. 3, s. 136-139Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Learning by ostension: Thomas Kuhn on science education
Andersen, Hanne, 2000, I: Science & Education. 9, 1/2, s. 91-106Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Experiments and Concepts
Andersen, Hanne, 2008, Berlin: Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, s. 27-37.Publikation: Working paper
Medicinsk videnskabsteori
Andersen, Hanne, 2004, I: Biozoom. 7, 3, s. 31-33Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Collaboration, Interdisciplinarity, and the Epistemology of Contemporary Science
Andersen, Hanne, 2016, I: Studies in History and Philosophy of Science Part A. 56, s. 1-10Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Theory-ladenness
Andersen, Hanne & Green, S., 2013, Encyclopedia of Systems Biology. Dubitzky, W., Wolkenhauer, O., Yokota, H. & Cho, K-H. (red.). SpringerPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Accepteret/In press
A brief sketch of five decades in philosophy of science
Andersen, Hanne, 2024, (Accepteret/In press) I: Danish Yearbook of Philosophy.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
The Early History of the Protein-Only Hypothesis. Scientific Change and Multidisciplinary Research
Andersen, Hanne, 2004, Infectious Processes.: Knowledge, Discourse, and Politics of Prions. Seguin, E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 4-37Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
18 markante uddannelsesstemmer: Utålmodig reformiver er ineffektiv uddannelsespolitik
Andersen, Hanne, Binning, P. J., Bruun, Mette Birkedal, Gregersen, Frans, Harrits, G. S., Holmer, M., Hvas, A., Jacobsen, Brian Arly, Juul, A., Nielsen, Jan Alexis, Nosch, Marie Louise Bech, Pristed, B. B., Salmonsen, E. B., Sestoft, P., Tangkjær, C., Ulriksen, Lars, Vedersø, B. & Vetner, M., 6 mar. 2023, I: Altinget. s. 3Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Kommentar/debat › Formidling
ID: 136822828
Flest downloads
-
1046
downloads
Collaboration, Interdisciplinarity, and the Epistemology of Contemporary Science
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
174
downloads
Systems Science and the Art of Interdisciplinary Integration
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
170
downloads
Kvalitative metoder i sundhedsvidenskaberne: Introdukion til et tema
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning