Henrik Kragh Sørensen
Professor
“Denne sætning kan ikke bevises”: Da matematikken blev moderne
Sørensen, Henrik Kragh, 2009, Modernitetens Verden: Tiden, videnskab, historien og kunst. Høiris, O. & Ledet, T. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 251-263 13 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
‘The End of Proof’? The integration of different mathematical cultures as experimental mathematics comes of age
Sørensen, Henrik Kragh, 2016, Mathematical Cultures. The London Meetings 2012–2014. Larvor, B. (red.). Birkhäuser Verlag, s. 139-160Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
What's Abelian about abelian groups?
Sørensen, Henrik Kragh, 2013, I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics. 28, 1, s. 1-15 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
What is an experiment in mathematical practice? New evidence from mining the Mathematical Reviews
Sørensen, Henrik Kragh, Mathiasen, S. K. & Johansen, Mikkel Willum, 2024, I: Synthese. 203, 2, 21 s., 49.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Vækst i nationens tjeneste. Hvordan Verhulst fik beskrevet logistisk vækst
Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2014, Matematiklærerforeningen. 52 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning › fagfællebedømt
- Udgivet
Videnskabsteori relevant for matematikere? Hvordan man kan få epistemologi og etik til at mødes
Johansen, Mikkel Willum & Sørensen, Henrik Kragh, 2018, Fagets Videnskabsteori. Andersen, H., Børsen, T. & Pedersen, D. B. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, s. 121-134 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Vedkommende videnskabsteori
Kragh, H., Pedersen, K. M., Klostergaard, L., Sørensen, Henrik Kragh, Knudsen, H., Andersen, Hanne & Nielsen, K., 2009, I: Aktuel Naturvidenskab. 1, s. 32-35 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Using authentic sources in teaching logistic growth: A narrative design perspective
Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2015, History and Epistemology in Mathematics Education. Proceedings of the Seventh European Summer University. Danish School of Education, Aarhus University, s. 499-510Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
Throwing Some Light on the Vast Darkness that is Analysis: Niels Henrik Abel’s Critical Revision and the Concept of Absolute Convergence
Sørensen, Henrik Kragh, 2010, I: Centaurus (Copenhagen). 52, 1, s. 38-72Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The role of testimony in mathematics
Andersen, L. E., Andersen, Hanne & Sørensen, Henrik Kragh, 2021, I: Synthese. 199, s. 859-870 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 164255954
Flest downloads
-
142
downloads
Adapting practice-based philosophy of science to teaching of science students
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet